300 millió felhasználónál jár az Instagram
Már a 300 milliót is meghaladja az Instagram felhasználóinak száma. A négyéves, két éve a Facebook tulajdonában lévő képmegosztó szolgáltatás ezzel hivatalosan is maga mögött hagyva a 284 millió felhasználóval rendelkező Twittert.
Komoly mérföldkőhöz érkezett az Instagram: a közösségi képmegosztó szolgáltatás regisztrált felhasználóinak száma ugyanis átlépte a 300 milliós küszöböt, ezzel a Twittert is látványosan megelőzve - a közösségi oldal 284 millió felhasználót tudhat magáénak. Az instagramozók naponta több mint 70 millió videót és képet osztanak meg a Facebook tulajdonában lévő szolgáltatás felületén.
A 300 milliós érték azért is különösen figyelemreméltó, mert a vállalat alig 9 hónapja még csak 200 millió felhasználóról számolt be. A négy évvel ezelőtt indult szolgáltatás a kezdeti időszakban csak iOS-re volt elérhető, és még így is két év alatt 30 milliós bázist tudott maga köré gyűjteni. Az Android platform előtt az Instagram 2012-ben nyitotta meg a kapuit, ez már az első nap plusz egymillió felhasználót jelentett a vállalat számára, egy héttel később pedig már 5 millióra hízott fel a Google mobil operációs rendszeréről érkezők száma.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Facebook ekkor le is csapott a vállalatra, amelynek felhasználói bázisa továbbra is meredeken növekedett, 2012 tavaszára 50 milliósra duzzadt, 2013 februárjában elérte a 100 milliót, ugyanezen év szeptemberében pedig a 150 milliót. A most közzétett eredmények között ráadásul a cég szerint nincsenek ott a hamis, illetve spammelő fiókok, miután azokat a szolgáltatás már nem csak deaktiválja, de rögtön törli is - ennek megfelelően senki ne lepődjön meg, ha az utóbbi években szépen kikerekedett követőcsapata hirtelen valamelyest megcsappan.
Növekedésével a szolgáltatás egyre inkább felzárkózni látszik az olyan óriások mögé mint az 500 millió felhasználóval rendelkező Facebook Messenger vagy az augusztus óta (az EU versenyhatóságával folytatott rövid párbajt követően) szintén a közösségi oldal tulajdonában lévő 600 milliós WhatsApp - a listát persze még mindig az anyacég, a Facebook vezeti a maga 1,35 milliárdos bázisával. Az Instagram a jövőben a szolgáltatás további fejlesztését ígéri, a hírességek és különböző márkák hivatalos profiljai például már a következő napokban igazoló jelvényeket kapnak majd, hogy azokkal a felhasználók ne keverjék össze a rajongói, netán megtévesztésre létrehozott oldalakat.