Microsoft-Fujitsu: az üzleti piacot megcélzó szövetség
A megállapodás alapján a Fujitsu egy új központot állít fel karbantartási szolgáltatásokra és rendszerintegritásra kihegyezve főként a Windows operációs rendszereket használó üzleti ügyfelek részére. A Fujitsu vállalati hardver és szoftver eladásainál növelni próbálja a Windows részarányát, míg a Microsoft segíteni fogja a japán számítógépgyártó óriást szoftver termékeinek értékesítésében.
Júniusban a Microsoft hasonló jellegű egyezményt kötött a Hitachi-val a Windows 2000-alapú rendszerek üzleti ügyfeleknek történő eladásáról, ez utóbbi piaci szegmensben a különféle Unix-alapú rendszerek vezetnek a Felkelő Nap országában. A Microsoft-Hitachi közös vállalat előreláthatóan októberben fog megalakulni.
A Fujitsu azt is bejelentette, hogy a következő három év alatt meg kívánja kétszerezni a vállalati ügyfelektől szerzett Windows-zal kapcsolatos bevételeit. Elemzők szerint a Microsoft újabb nyitása Ázsia felé annak is köszönhető, hogy a cégnek itt vannak a leggyorsabban fejlődő piacai (Japán és Korea, de a nem olyan távoli jövőben ehhez csatlakozhat többek között Kína és India is).