Gyengén teljesít az Android One Indiában
A várakozások ellenére gyengék az olcsó Android One készülékek eladásai Indiában. A százdolláros okostelefonoknak szinte egy nagyáruház polcaira sem sikerült eljutniuk, miután az online-exkluzív indítás nem nyerte el a kereskedők tetszését.
Nem teljesít túl jól az egyébként szép reményekkel elstartolt Android One Indiában. A Google ezen a nyáron bejelentett, kifejezetten a feltörekvő piacokra szánt olcsó androidos okostelefonjai ígéretes kezdeményezésnek tűntek, miután az azok legyártásáért felelős helyi vállalatok munkáját a keresőóriás közvetlenül felügyelte, pontos irányelvek alapján kellett a hardvert elkészíteniük, szoftveroldalon pedig a Google gyakorlatilag a Nexusokéval megegyező figyelmet fordít a nagyjából százdolláros készülékekre.
Az ennek megfelelően mindig friss rendszert ígérő okostelefonok még a célterülettől jóval nyugatabbra is komoly érdeklődést váltottak ki, Indiában azonban egyelőre hiányoznak a nagyáruházak polcairól. Az olyan népszerű helyi láncok mint a Reliance Retail, a Sangeetha Mobiles, a Lot Mobiles, a Big C, Croma, Future Group vagy a Planet M Retail ugyanis nem halmoztak fel készleteket a Spice, a Karbonn és a Micromax által gyártott kütyükből, mivel a Google úgy döntött, első körben csak online teszi elérhetővé azokat - az internetes vásárlás azonban nem bizonyult elég népszerűnek a régióban, ott az emberek még mindig a fizikai boltokat preferálják.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A fenti, egyébként a Tata tulajdonában lévő üzletek összesen több mint 1800 helyszínen elérhetők. Néhány kisebb üzlet és viszonteladó már szeptemberben, az Android One debütálásakor bojkottal fenyegette meg a keresőóriást a hosszan tartó online exkluzivitás miatt - a három készülék a Flipkart, az Amazon és a Snapdeal webáruházakból rendelhető meg, ezek mellett mindössze két lánc, a The MobileStore és a UniverCell fizikai polcaira jutott el Andorid One telefon, oda is csak a Karbonn készüléke, ráadásul még utóbbi két cég is hezitál, hogy bővítse-e kínálatát. A kereskedők emellett az alacsony, 3-4 százalékos árrést sem nézik jó szemmel.
Jelenleg mindenesetre még az említett MobileStore és Univercell eladásai is igen vékonyak, a The Times of India szerint előbbi lánc a következő 2-3 hét eredményei alapján dönt majd, hogy rendeljen-e a másik két gyártó termékeiből is. A lap értesülései alapján továbbá összesen nagyjából 480 ezer Android One eszköz érkezett az országba a megjelenés óta, ami a teljes indiai okostelefon eladásoknak alig 3 százalékát teszi ki. Mindezek mellett az olcsó konkurencia sem kedvez a kütyüknék, ilyen például a Motorola Moto E készüléke, amelyből egy negyedév alatt csak a Flipkarton keresztül több mint 500 ezer darabot értékesítettek.