Felturbózza keresőmezőjét a Firefox
Hamarosan megújult keresőmezőt kap a Firefox, amelyben az új dizájn mellett egy kattintással használhatunk alternatív keresőt vagy kutathatunk egy adott weboldal tartalmai között. A megoldás vélhetően akkor válik elérhetővé, mikor a Mozilla Yahoo keresőmotorra vált.
Lerántotta a leplet a Firefox böngésző megújuló keresőfunkciójáról a Mozilla. A vállalat múlt héten jelentette be, hogy a Google-lel szakítva a Yahoo!-t teszi meg alapértelmezett keresőként böngészőjében, most pedig az új motorral kapcsolatos újításokat is bemutatta. A lila logóval a cég egy új "egykattintásos" keresési módszert is bevezet, ennek lényege, hogy a keresőmezőbe az adott kulcsszót beírva, az új dizájnnal érkező legördülő menü alján felsorolt weboldalak ikonjaira kattintva egyből azok legrelevánsabbnak ítélt aloldalára jutunk - ezzel megspórolható egy lépés, ha például az ember egy Wikipédia-szócikk után kutat.
Bár az alapértelmezett keresőmotor a Yahoo!, ezt a beállításokban a felhasználók bármikor átállíthatják, sőt a legördülő menü nagyító ikonjára kattintva az annak alján lévő keresőopciók testreszabására is lehetőség van, így a böngésző keresőmezőjéből gyakorlatilag egyenesen a kedvenc weboldalakon kereshetünk rá a kiszemelt tartalmakra. A Firefox blogbejegyzésében arról egyelőre nem számolt be, mikor jut el a felhasználókhoz az új felület, bár a Mozilla valószínűleg az alapértelmezett Yahoo! szolgáltatással egy időben teszi elérhetővé az átszabott keresőmezőt.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Erre mindenesetre a jelenlegi várakozások szerint még idén számítani lehet. A Yahoo! egyébként a partnerség alkalmából egészen átszabja keresőoldalát, legalábbis az Egyesült Államokban - a vállalat azt reméli a Google megoldására erősen emlékeztető találati oldaltól, hogy az ismerős felületnek köszönhetően több felhasználó hagyja meg azt az alapértelmezett beállítások között. A Mozillával kötött megállapodás ugyanakkor nem minden régióra érvényes, Kínában például továbbra is a helyi Baidu, Oroszországban pedig a Yandex fogadja majd a felhasználókat.
A hamarosan frissülő böngésző tehát a keresőváltással együtt ha lehet még nagyobb hangsúlyt fektet majd a testreszabhatóságra, az ugyanakkor kérdéses, hogy tud-e ezzel imponálni a felhasználóknak, vagy azok a beállításokban való kutakodás helyett inkább valamelyik konkurens megoldás mellett döntenek majd.