:

Szerző: Gálffy Csaba

2014. november 14. 12:07

Szövetséget kötött a BlackBerry és a Samsung

Fontos stratégiai megállapodást kötött a BlackBerry és a Samsung - jelentette be a két gyártó. A hivatalos közlemény értelmében a két cég értékesíteni fogja egymás termékeit, így mindkét oldal teljes vállalati mobil megoldással tud részt venni a piacon.

A Samsung telefonjai kelendőek, de nincs igazán versenyképes vállalati menedzsmentplatform hozzájuk a cég kínálatában. A BlackBerry új mobiljai nem fogynak, felügyeleti szoftvere azonban az egyik legjobb a piacon. Adja magát, hogy a két cég összefogjon, és a két kiegészítő kompetenciát egymás mellé helyezve egy integrált egészet kínáljon az (integrált egészeket imádó) nagyvállalatok számára.

Van benne logika

A Samsung az elmúlt években sikert sikerre halmozott az okostelefonos piacon, az elmúlt két negyedévben azonban jelentős visszaesést könyvelt el, a telefonos bevétel egyharmada elpárolgott, ami roppant nehéz helyzetbe hozta. A cég szemmel láthatóan igyekszik a kirajzolódó negatív trendet megfordítani, ennek egyik útja a nagyvállalati szegmens meghódítása lehet. És ahogyan az Apple az IBM-mel kötött stratégiai (értékesítésre, integrációra és támogatásra vonatkozó) együttműködési megállapodást, a Samsung a BlackBerry hátán (szárnyain?) szeretne erősíteni ezen a piacon.

A BlackBerry Enterprise Service (BES) a kanadaiak húzótermékévé vált és mára kilépett a készülékgyártás árnyékából. A világszinten is élenjáró megoldások között számon tartott nagyvállalati mobilitási platform több funkciót egyesít, a végpontok között egész úton titkosított kommunikációtól a mobileszköz-menedzsmentig, mindezt a nyugati kormányok által is szentesített színvonalon és minőségben. A központi BES szolgáltatás ma már nem csak BlackBerry telefonokkal, hanem iOS-szel és Androiddal is együttműködik, vagyis vegyes vagy idegen környezetben is telepíthető.

Nem csoda, hogy pánik van a Samsungnál.

A Samsung próbálkozott saját nagyvállalati platform kifejlesztésével, a második iterációjánál járó Knox a cég prémium telefonjain biztosít extra biztonságot és API-t a Google-féle MDM-funkciók elérésén túl is. A Knoxhoz központi felügyeleti elem is tartozik, amely (például) a BES ellen indult harcba, ez azonban érdemi részesedést nem tudott szerezni a piacon, a 87 millió Knox-kompatibilis telefonból mindössze 1,8 millióhoz tudott a Samsung felügyeleti szoftvert eladni. Az együttműködéssel a kliensoldali Knox és a BES kombinációja adja majd ki azt a nagyvállalati platformot, amit egyben tud majd a koreai gyártó értékesíteni.

Nem vagyunk versenytársak

A megállapodás annak felismerése a két cég részéről, hogy ma már nem számítanak versenytársaknak. Az amerikai okostelefon-piacot egykor toronymagasan uraló BlackBerry mára apró tényezővé vált, amely néhány százezres eladásaival csak néhány réspiacot szolgál ki, a Samsung üzletét már nem zavarja. Ugyanígy a fejlett országokban a BES, illetve a versenytársai mellett a Knox nem rúgott labdába érdemben, így mindkét vállalatnak többet hoz a kooperáció, mint az önálló küzdelem.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A BES nagyon jó alap a Blackberry hosszabb távú építkezéséhez. A mobilitási platformhoz a cég felhasználói licenceket értékesít, ezek mintegy 90 százalékát előfizetéses konstrukcióban. Ez azt jelenti, hogy ahogy a platform növekszik, a cég nagyon stabil és állandó, szezonális és egyéb ingadozásoktól mentes bevételfolyamra tesz szert - mondta el John Chen, a BlackBerry elnök-vezérigazgatója a Wall Street Journalnak. Ennek ellenére nem minden rózsás, a piacon a BES részesedést vesztett, az IDC szerint a piacnak mintegy 14,4 százalékát adja a BlackBerry jelenleg, a legnagyobb versenytársak a MobileIron, az Airwatch és a Citrix. A piac azonban gyorsan nő, 2018-ra 5,75 milliárdos költést prognosztizál a Radicati piackutató az MDM-ek területén, nem csoda, hogy a BlackBerry is igyekszik maximalizálni jelenlétét.

A BlackBerry a Samsung mellett több mobilszolgáltatóval is partneri viszonyt jelentett be, így a globális jelenléttel bíró Vodafone és az Orange, valamint az amerikai Verizon is segít majd a BES platform értékesítésében - ez fontos előrelépés a szolgátatók kegyeit egy időre elveszítő kanadai cég számára. A telkók mellett a Salesforce.com és a Brightstar mobileszköz-viszonteladó is stratégiai partnerré vált, ami izgalmas új lehetőségeket nyit a BlackBerry előtt.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.