Megérkezett a YouTube zenestreaming-szolgáltatása
Jövő héten indul a YouTube zenestreaming-megoldása, a Music Key. Az egyelőre béta verzióban megjelenő szolgáltatás előfizetői offline is megnézhetik kedvenc előadóik videoklipjeit, illetve Google Play Music All Access hozzáférést is kapnak.
Saját zenestreaming-szolgáltatást indít a YouTube a nyáron megszellőztetett információknak megfelelően, amelyeket néhány hete a videómegosztó vezérigazgatója, Susan Wojcicki hivatalosan is megerősített. A YouTube Music Key névre hallgató megoldás esetében ugyanakkor nem a Spotify vagy Deezer szolgáltatásokból megismert modellre kell gondolni, az ugyanis erősen a videókra épít.
Egyelőre csak béta formában
A sok egyéb Google-termékhez hasonlóan először béta verzióban debütáló Music Key-t a vállalat prémium szolgáltatásai közé sorolja, azzal a felhasználók az egyes zeneszámokat vagy albumokat, a hozzájuk tartozó videókkal együtt streamelhetik PC-n, okostelefonon vagy táblagépen. A hagyományos YouTube-alkalmazással ellentétben itt a zenelejátszás a háttérben is folytatható, ha az eszköz kijelzőjét lezártuk, sőt a kedvenc videókat offline is tárolhatjuk. A szolgáltatásban egyáltalán nem találunk hirdetéseket, havidíjat viszont igen, ez a kezdeti időszakban havi 8 dollár, ezt követően pedig havi 10 dollár lesz.
YouTube Music Key Beta
Még több videóMachine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ezért az összegért ugyanakkor teljes Google Play Music hozzáférést is kapunk, ami önmagában is ennyiért érhető el, így több mint valószínű, hogy a Google első zenestreaming-szolgáltatásának felhasználói amint tehetik, gyakorlatilag mind igénybe veszik majd a Music Key-t is - ez persze fordítva is igaz, hiszen út közben a mobilinternet adatforgalmát jóval kevésbé koptatják a zeneszámok mint a teljes videók.
A zene a YouTube.com-on is előtérbe kerül
Mindezek mellett a videómegosztó hagyományos felületén is jóval nagyobb hangsúlyt kapnak a zenei tartalmak: mind az androidos, mind pedig az iOS-es YouTube-alkalmazásban, illetve az YouTube.com weboldalon is külön szekció ajánl majd zenéket a korábban meghallgatott számok, illetve a feliratkozások alapján. A YouTube továbbá ezentúl a teljes albumok, illetve az egyes előadók teljes diszkográfiájának felfedezését és lejátszását is egyszerűbbé teszi, ennek érdekében számos előadóval és kiadóval állapodott meg, akiknek a The Verge információi szerint összesen mintegy egymilliárd dollárt fizetett ki idáig. A YouTube.com-on persze az ingyenes hozzáférésért cserébe továbbra is feltűnnek majd a reklámok.
Az újítások már világszerte elérhetők a videómegosztó webes felületén, a Music Key app béta verziója pedig jövő héttől lesz letölthető, egyelőre azonban csak az Egyesült Államokban és hat európai országban, ráadásul ott is csak a meghívóval rendelkezők részére - azt egyelőre nem tudni, hogy a szolgáltatás mikor válik mindenki számára elérhetővé.