:

Szerző: Bodnár Ádám

2014. november 5. 14:49

Mennyit ér a Xiaomi?

Nemzetközi terjeszkedésbe kezd a Xiaomi, ennek végrehajtásához pedig tőkét készül bevonni. A vállalat 40-50 milliárd dollárra értékeli saját magát a Bloomberg szerint.

Növekedésének további finanszírozásához friss tőkét vonna be a Xiaomi, a Bloomberg bennfentes informátorai szerint a cég 40-50 milliárd dollárra tartja a saját piaci kapitalizációját. A lehetséges befektetőkkel zajlanak a tárgyalások, konkrét megállapodás eddig nem született.

Irtózatos tempót diktál a Xiaomi

Az 40-50 milliárd dolláros értékeltség mindenképpen rendkívül magas. Összehasonlításképp, a Lenovo piaci kapitalizációja jelenleg 15 milliárd dollár körül van, a Sonyé 21 milliárd dollár, a HTC-é pedig 9 milliárd közeli. Az Androidra fogadó gyártók közül a Samsung persze messze előzi a Xiaomit, piaci értéke meghaladja a 180 milliárd dollárt. A Xiaomi esetében a hatalmas ütemű növekedés lehet a magyarázata a magas értékeltségnek, a cég bevallott célja, hogy jövőre már 100 millió okostelefont adjon el.

A pekingi Xiaomi őrült tempóban növekedik: a cég alig három éve dobta piacra első okostelefonját, a most lezárt negyedévben pedig már bekerült a világ legnagyobb gyártói közé, a cégek rangsorában a harmadik helyet foglalva el a Samsung és az Apple mögött. A Xiaomi olyan telefongyártókat előz meg ezzel mint az LG, a Huawei, a Lenovo. A vállalat receptje egyszerű: fiatalos, vonzó design, ütős hardver, alacsony ár, jól megválasztott bérgyártók (inventec és FIH) valamint az online csatornákra alapozó értékesítés, amely révén alacsonyan tarthatók az értékesítési- és a marketingköltségek.

Mi jön a telefonok után?

E recept mentén működve a Xiaomi mára a legnagyobb okostelefon-gyártóvá vált az anyaországban. A cég csúcsmodellje, a Mi4 mindössze 1999 jüanba kerül Kínában, vagyis nagyjából harmadannyiba mint egy új iPhone. A 100 milliós eladási célkitűzés teljesítéséhez azonban már nemzetközi terjeszkedésre is szükség lesz, a cég 10 további országban szeretne a közeljövőben megjelenni, például Oroszországban, Brazíliában és Indiában. Emellett a cég új termékkategóriákkal is megjelenik, nemrég mutatta be első tabletjét és várható a Xiaomi okostévé is.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az 50 milliárd dolláros értékeltség azonban csak akkor lehet reális, ha a társaság a hatalmas ütemű növekedést külföldön is meg tudja ismételni. "Ha a Xiaomi a kínai sikert más piacokon is le tudja másolni, és ha a mobiltelefonok terén felmutatott teljesítményt más termékkategóriákra is ki tudja terjeszteni, azzal meg tudná indokolni az értékeltséget" - mondta a Bloombergnek Sandy Shen, a Gartner elemzője. A megcélzott új piacok hatalmas eladási volumennel kecsegtetnek, ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy a Xiaomi itt is meg tudja ismételni az otthon elért sikert.

A Xiaomi pénzügyeiről keveset tudni, mivel adatai nem nyilvánosak. A Counterpoint Research elemzője, Neil Shah szerint a vállalat idei árbevétele a tavalyinak mintegy duplája, 12 milliárd dollár körül lesz, ezzel messze a legnagyobb forgalmat bonyolítja a "pure play" telefongyártók között. Azt nem tudni, a Xiaomi mennyire nyereséges. A 40-50 milliárdos értékeltséget azonban azzal tudná alátámasztani a cég elemzők szerint, ha megmutatná, hogy az alacsony nyereséggel eladott telefonok vevőit rá tudná venni nagy profitot termelő szoftverek vagy szolgáltatások megvásárlására is.

(Frissítés: a Wall Street Journal bizalmas dokumentumok alapján állítja, tavaly a Xiaomi profitja mintegy 566 millió dollárnak megfelelő jüan volt, idén pedig további 75 százalékos növekedés várható.)

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról