A Xiaomi a harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó
Sorozatban második negyedévben haladták meg az okostelefon-eladások a 300 millió darabot világszerte, a július elejétől szeptember végéig tartó időszakban 327,6 millió darab fogyott, jelentette az IDC piackutató cég.
A fejlődő piacok húzzák az okostelefon-eladásokat, az IDC szerint ennek köszönhető kizárólag, hogy a piac ekkorát nőtt a harmadik negyedévben. 327 milliónál is több készüléket adtak el világszerte, a piac a fejlett régiókban mindössze pár százalékkal bővült, de a fejlődő országokban 30 százalék feletti átlagos növekedést mért a kutatócég. Ryan Reith, az IDC programigazgatója szerint mára az okostefonok olyan áron teszik elérhetővé a mobil számítástechnikát mindenki számára, ahol korábban kizárólag a butatelefonok voltak elérhetők. Ez összességében nagyon jót tesz a volumennek, de egyre nehezebb ilyen körülmények között nyereségesen működnie a gyártóknak.
Vezet a Samsung, de nem néz ki jól
A gyártók versenyében mára toronymagas előnyt szerzett a Samsung. A koreai cég most lezárt negyedéve ugyan pocsékul sikerült, éves szinten több mint 8 százalékkal estek vissza a vállalat telefoneladásait az IDC szerint, de a részesedése még így is 23,8 százalékos volt, vagyis majdnem kétszer akkora mint a második helyezett Apple-é.
Az öt legnagyobb gyártó közül a Samsung volt az egyetlen csökkenő eladásokkal, a cég mindenhol támadás alatt áll, a felső kategóriától kezdve a legalsóig. A vállalatnál ráadásul az ASP, vagyis az egy eladott telefonra jutó bevétel is esett, ahogy az eladások az olcsóbb modellek felé tolódnak el. Nagy kérdés, a cég hogyan fogja megállítani ezt a folyamatot, részesedésének és eladásainak visszaesését - az idén bemutatott új modellek láthatóan nem voltak elegendőek erre sem, nem hogy a további bővüléshez.
A dobogó második helye hagyományosan az Apple birtoka. A cég majdnem 40 millió iPhone-t adott el a most lezárt negyedévben, éves szinten 16 százalékot javítva ezzel, de mivel ez nem érte el a piaci átlagos növekedést, a cég részesedése csökkent, 12 százalékra. Ugyan az iPhone 6 és 6 Plus hatalmas siker, de a cég továbbra is nagyon sok régebbi, olcsóbb modellt ad el, a szállításainak jelentős részét az iPhone 5 és korábbi generációk teszik ki.
Robbantott Kína
A harmadik helyre a Xiaomi csúszott be, a kínai gyártó most először került be az öt legnagyobb gyártó közé, ráadásul rögtön előkelő helyen. Az IDC szerint a cég több mint 17 millió telefont adott el, amivel bőven megháromszorozta szállításait. A Xiaomi telefonjai elsősorban az anyaországban népszerűek, a cég alapvetően internetre támaszkodó értékesítési modellje pedig jól rezonál a megcélzott közönséggel, a fiatalokkal. A Xiaomi sikereit más gyártók is megirigyelték, a Lenovo például a közelmúltban jelezte hogy egy kimondottan online csatornákon keresztül értékesített új telefonbrandet hoz létre.
A Xiaomi harmadik helye 5,3 százalékos részesedést jelentett, ettől nem sokkal maradt le a Lenovo (5,2%) és az LG (5,1%) sem. A Lenovo is elsősorban Kínában népszerű az olcsó telefonjaival de a cég a nemzetközi piacon is terjeszkedik (egy ideje Magyarországon is jelen van) és a Motorola beolvasztása után olyan országokban is előretörhet, ahol a Lenovo márkanév nem túl vonzó, az amerikai cég termékeire viszont szívesen emlékeznek. Az IDC szerint a vállalat Kínán kívüli eladásai 20 százalékkal nőttek.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az ötödik helyre volt elég az LG rekordeladása, a vállalat története során először szállított le több mint 16 millió okostelefont egy negyedév alatt. A kisebbik koreai mobilgyártó főleg az LTE-t támogató modelljeivel tett szert népszerűségre, a fejlett országokban a G3-mal és változataival, a fejlődő piacokon pedig az L- és F-sorozatú modellekkel.
És még sokan mások...
Az IDC által publikált adatokból jól látszik, mennyire változatossá vált a telefongyártók mezőnye, az eladásoknak már 48 százalékát adják az "egyéb" kategóriába tartozó cégek, szemben a tavalyi 43 százalékkal. Sok telefongyártó ad el egy negyedévben körülbelül 10 millió telefont, amellyel már nem férnek be a topgyártók közé, ilyen a Sony, a HTC, a Nokia (Microsoft), a Huawei és a ZTE is például, emellett számos olyan kisebb cég van, amely csak egy-egy piacon tölt be meghatározó szerepet. Eközben óriásira duzzadt a távol-keleti "noname" gyártók tábora is, amelyek termékei gyakran a fejlett piacokon is feltűnnek, néha egy helyi márka égisze alatt.