:

Szerző: Koi Tamás

2014. október 29. 14:26

Megtévesztette üzleti előfizetőit a Telekom

Jelentős összegű, csaknem százmillió forintos büntetést szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a Magyar Telekomra egy megtévesztő tévéreklám miatt.

Megtévesztette üzleti ügyfeleit a Magyar Telekom egy tavalyi televíziós kampányban, ezért 90 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az ügy ezúttal nem a kirótt büntetés mértékét tekintve kirívó az elmúlt évek hasonló döntéseit tekintve, hanem azért, mert a korábbi jogsértési ügyek szinte kizárólag lakossági előfizetőket és szolgáltatásokat érintettek.

A GVH közleménye szerint a Telekom 2013. október 1. és november 17. között a Next Business XL, illetve Next Business M üzleti mobildíj-csomagokat televíziós reklámokban népszerűsítette jogsértő módon. A megcélzott kis- és középvállalkozások arról kaphattak tájékoztatást a reklámfilmekben, hogy ha a Next Business XL, illetve M díjcsomagot választják, akkor a feltüntetett havidíjért – 14.990 Ft-ért és 9.990 Ft-ért – a meghatározott tartalmú szolgáltatást vehetik igénybe

IT security meetup és Benk Dénes a SYSADMINDAY-en

4 klassz IT biztonsági előadással, több millió forintos képzési nyereményalappal, és Benk Dénes standupjával vár a hazai SYSADMINDAY július 19-én.

IT security meetup és Benk Dénes a SYSADMINDAY-en 4 klassz IT biztonsági előadással, több millió forintos képzési nyereményalappal, és Benk Dénes standupjával vár a hazai SYSADMINDAY július 19-én.

A tévéreklámokban feltüntetett árak azonban csak bizonyos helyzetekre vonatkoztak (például csak akkor, ha az üzleti ügyfél minimum 4 darab SIM-et aktivál, de még akkor sem mindig). A reklámok e további információkat tartalmazó elemei – a televízió-reklám sajátosságaiból adódóan – azonban az időkorlát, a gyorsan pergő képek és a kisebb betűméret miatt nem váltak az üzletfelek számára érthető üzenetté, áll a GVH állásfoglalásában.

A GVH a jogsértés miatt kiszabott bírság mértékének megszabásakor súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Telekom a kampánnyal az üzleti ügyfelek széles körét érte el, illetve az elmúlt 5 évben volt már hasonló ügyben elmarasztaló döntés a szolgáltatóval szemben. A versenyhivatal enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az ügyfelek más forrásokból helytálló információkhoz juthattak a szolgáltatásokkal kapcsolatban, azaz például a nyomtatott és internetes reklámanyagok, szolgáltatásleírások minden részletet tartalmaztak a díjcsomagok árazását illetően.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról