A Qualcomm lecsapott a CSR-ra
Nagy összegben fogad a Qualcomm az IoT-szektor növekedésére, a piac egyik legnagyobb szereplőjére tett 2,5 milliárd dolláros ajánlatot. Az internetre kötött használati tárgyak és autók piaca hamarosan berobbanhat, erre pozicionálja most magát a vállalat.
A Qualcomm csaphat le a CSR brit félvezetőgyártóra, miután a cég korábban visszautasította a Microchip Technology felvásárlási ajánlatát. A Qualcomm 2,48 milliárd dolláros ajánlata a tőzsdei értékeléshez képest 57 százalékos prémiumot hordoz, erre a CSR igazgatótanácsa már nem tudott nemet mondani. Amennyiben a Microchip nem tesz a napokban ellenajánlatot, a CSR így a Qualcommba olvadhat be.
A felvásárlással a Qualcomm a robbanás előtt álló IoT szektorban szeretne gyorsan kompetenciát szereni, a CSR ugyanis komoly portfóliót alakított ki az internetre kötött eszközökbe szánt processzorok, érzékelők és kommunikációs lapkák piacán. A cég jelentős jelenléttel bír például az autós infotainment rendszerek területén is, a felvásárlással a Qualcomm azonnal birtokba veheti a CSR piaci részesedését, kialakított partneri kapcsolatait és korábban már megkötött beszállítói szerződéseit.
Egy friss termék: konzol-kontroller platform, a CSR műhelyéből
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A cég jó pozícióit a piac már korábban beárazta, 2012 óta a CSR részvényeinek értéke megháromszorozódott, ami tükrözi, hogy a befektetők is az IoT és az "internetes autók" gyors növekedésére számítanak. A Qualcomm közleménye ezt a várakozást ismétli meg: "a felvásárlás kiegészíti a cégünk jelenlegi kínálatát új termékekkel, csatornákkal és vásárlókkal a fontos növekedési szegmensnek számító Internet of Everything és autós infotainment területén, gyorsítva a Qualcomm jelenlétét és a piacvezetés felé tartó útját" - mondta Steve Mollenkopf, a Qualcomm tavaly kinevezett elnök-vezérigazgatója.
Mi is az a CSR?
Az 1998-ban alapított CSR eredetileg a Cambridge Silicon Radio rövidítésből kapta a nevét. A végfelhasználók számára a neve ismeretlenül csenghet, pedig a cég 2009-ben olvadt össze a SiRF-fel, amely akkor a GPS-lapkák legnagyobb szállítójának számított. A CSR 14 éves története során számos további apró chipgyártót vásárolt fel vagy olvasztott be, így a Clarity Technologies (hangszűrés, DSP-k), Nordnav és CPS (GPS lapkák), Zoran (kép és videó DSP-k), valamint az UbiNetics révén 3G-s rádiós modulokat is gyártanott. A CSR mobilos relevanciával bíró részlegeit 2012 közepén a Samsung vásárolta fel, 310 millió dollárért szerezte meg a rádiós adatátvitellel és helymeghatározással kapcsolatos fejlesztőcsapatokat, természetesen a kapcsolódó szellemi tulajdonnal együtt.
A cég azóta az autóiparra és a hangfeldolgozásra fókuszál, a Samsung-ügylet után a mobilpiaci termékek gyártásával pedig teljesen leállt. A CSR jelenleg számos többfunkciós lapkát készít a megrendelők igényeinek megfelelően, így Bluetooth, GPS, FM rádió, WiFi, NFC illetve alkalmazásprocesszorok is kikerültek a gyártó műhelyéből. A CSR audiolapkáit egyébként a Sennheiser és a Beats Audio fülhallgatói is használják, a cég pedig fontos beszállítója több IoT-megoldásnak is.