Megjöttek a Firefox szponzorált csempéi
Megérkeztek a februárban ígért szponzorált csempék a Firefox böngészőbe. A hirdetők oldalaira vezető hivatkozások egyelőre csak a szoftver fejlesztőknek szánt nightly verziójában láthatók, és egyelőre nem biztos, hogy eljutnak-e a stabil változatba.
Hirdetésekkel bővül a Firefox legújabb, fejlesztőknek szánt nightly verziója. A reklámok a böngésző új lap oldalán lesznek láthatók, "szponzorált csempék" formájában. Ahol tehát eddig a leggyakrabban látogatott weboldalakra mutató linkek voltak, most - legalábbis a használat kezdeti szakaszában - a hirdetők oldalaira vezető hivatkozások jelennek meg, amelyeket a keresési előzmények bővülésével váltanak fel a frekventált weblapok.
Új bevételi forrás
A szóban forgó csempék alatt egyébként a félreértések elkerülése végett egy "sponsored" felirat jelzi, hogy fizetett hirdetésről van szó. A kezdőlap kilenc csempéje közül nem mindegyikre kerül reklám, akadnak közöttük alapértelmezetten olyan népszerű oldalakra mutató darabok mint a Facebook, vagy a YouTube, illetve a Wikipedia és Webmaker.org, amely a Mozilla saját kezdeményezése a webes fejlesztés népszerűsítésére.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Ezzel a megoldással a Mozillának több célja is van, egyrészt új bevételi forrást akar szerezni a Google-lel mint alapértelmezett keresővel kötött megállapodás mellé - jelenleg ugyanis szinte teljes egészében ebből tartja fenn magát - másrészt pedig a felhasználóknak akar kezdeti lökést adni, hogy a böngészőt telepítve ne egy üres csempékkel teli kezdőoldallal találják szemben magukat, hanem rögtön legyen hova indulniuk. Ezzel együtt ugyanakkor a vállalat azt ígérte, a szoftver nem fog "logóhalommá" válni.
Nem biztos, hogy a stabil változatba is bekerül
A Mozilla nem most állt elő először a hirdetések ötletével, már februárban bejelentette a szponzorált csempék bevezetését, igaz akkor még pontos dátum nélkül. A reklámok ugyanakkor a böngésző stabil változatában még nincsenek jelen és az sem biztos, hogy bekerülnek a következő végleges verzióba. A Firefox nightly jelenleg a 34-es verziószámnál tart, az ebből születő következő stabil kiadás pedig november 25-re várható.
Bár a cég tavaly még azzal a gondolattal is kacérkodott, hogy kikapcsolja a böngészőben a harmadik féltől származó cookie-kat, ezzel ahogy akkor az Interactive Avertising Bureau fogalmazott, "nukleáris csapást mérve" a reklámiparra, most mégis épp az ellenkező irányba indult el. A lépés ugyanakkor logikus, hiszen a Mozilla jelenleg gyakorlatilag csak a Google-re támaszkodik: a cég legutóbbi ismert pénzügyi adatai szerint 2012-ben 311 millió dolláros bevételének mintegy 88 százaléka a keresőóriástól származott - a kaliforniai vállalattal kötött megállapodás idén novemberben jár le.