Nyereséget jelentett a HTC
Továbbra sem tud növekedési pályára állni a HTC, de a költségeket kemény kézzel fogja a gyártó, így visszaeső értékesítés mellett is értelmezhető profitot ért el a cég.
Ha a bevételek összeomlanak, akkor a cég csak úgy tud fennmaradni, ha gyorsabban csökkenti a költségeket, mint ahogy az eladások zsugorodnak. Ez egy rendkívül nehéz mutatvány, de van rá néhány példa, hogy sikerülhet, az elmúlt néhány évben a Nokia és a BlackBerry is sikerrel vitte véghez. Ezek a cégek elvesztették régi fényüket és egykor domináns pozíciójukat, de nem mentek csődbe, nem szűntek meg.
Ugyanezt a pályát járja most be a HTC is, a cég hosszú idő után újra negyedéves profitot tudott felmutatni a legújabb pénzügyi jelentés szerint. A nyereség azonban nem a növekvő eladások eredménye, a bevételek továbbra is esnek, a gyártáshoz és egyéb műveletekhez kötődő költségeket azonban drasztikusan csökkenteni tudta a vállalat, részben a kapacitás alatt működő gyártósorok bezárásával-eladásával, részben az egyéb divíziók leépítésével.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A HTC jelentése szerint 75,6 millió dolláros profitot ért el a második negyedévben, ami 80 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában - ekkor volt egyébként utoljára profitábilis a tajvani gyártó működése. A bevétel azonban továbbra is esik, a tavalyi 2,36 milliárd dollárnak megfelelő értékről 2,17 milliárd dollárra. A cég gyorsjelentése nem tér ki az értékesített telefonok darabszámára, így nem tudni, hogy hogyan változott az értékesített telefonok átlagos eladási ára, a csúcsmodellek, vagy az olcsóbb eszközök felé lendült-e inkább a termékmix.
Az M7 és az M8 sem elég?
A HTC idei nagy dobása az új One (M8), illetve a kisebb tesó, a One mini 2. A készülékek nagyjából elődeik nyomán haladnak és hozzák a HTC-től megszokott erősségeket (pl. igényes ház és szép formaterv), a One idén is jó kritikákat kapott a sajtóban (nekünk is nagyon tetszett) - kérdés, ez vajon hosszabb távon mire lehet elég. A HTC-nek tavalyelőtt és tavaly is a második negyedév sikerült a legjobban, amikor az új készülékek megjelenése meghúzta az eladásokat, de a lendület már nem tartott ki az év hátralevő részében, és félő, ez idén is ugyanígy marad.
HTC One M8, HTC One, HTC One X - mindeniknek kimondott célja volt megmenteni a céget.
A cég példája jól mutatja, az androidos okostelefonok szegmensében nem elég egyszerűen jó termékeket gyártani, a piaci sikerhez másra is szükség van. Ez lehet egy-két egyedi, sehol máshol nem található képesség, de androidos vonalon ilyenből egyre kevesebbet találni, vagy lehet mindent elsöprő, hatalmas marketingkampány, amelyhez viszont hatalmas összegeket kell mozgósítani.