Mobilapp-fejlesztőknek ad hirdetést a Twitter
Új reklámfelületet vezet be felületein a Twitter, a hirdetésekből immár közvetlenül lehet vásárolni vagy alkalmazást telepíteni. A két fő célpiac az appfejlesztők és az ekereskedelem lesz.
Új funkciókkal ruházza fel hirdetési platformját a Twitter, immár élesben is működnek az alkalmazás telepítésére illetve vásárlásra ösztönző új reklámformák. A fizetett tweetekhez ezentúl alkalmazás köthető, amely (ha telepítve van) közvetlenül a hirdetés felületéről megnyitható, vagy (ha még nincs letöltve) a platform alkalmazásboltjához irányítja a felhasználót. Az appok hirdetésén túl az új reklámfelületről közvetlenül indítható vásárlás is, amennyiben ezt a hirdetett alkalmazás (például a Fancy) támogatja.
Az új, közvetlenül cselekvésre (telepítésre, app indításra, vásárlásra) mutató hirdetéseket év elején jelentette be a Twitter, április óta pedig néhány partnerrel teszteli is a szolgáltatás. A pilot program során hibákat javítottak és felparaméterezték a rendszert, így például megszületett az árazási modell is. Eszerint a Twitter egy úgynevezett CPAC (cost-per-app-click) modellt használ, a hirdető csak a megnyitott alkalmazás (vagy alkalmazásbolt) után fizet, és csak akkor, ha a megnyitás a Twitter felületéről történik.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Az új hirdetési felületet startupoknak, mobilapp-fejlesztőknek ajánlja a Twitter, a reklámok országra, hashtag-re és platformra (iOS vagy Android) célozhatóak. Ezzel (állítja a Twitter) elérhetőek azok a felhasználók, akik a mobiltelefonjukat aktívan használják, adott hashtagek használatával pedig kifejezték érdeklődésüket egy adott téma iránt. A beharangozó videó szerint a tesztidőszakban a Spotify különböző országokban különböző előadókra célzott hirdetéseket, a cég a szokásos költség/letöltés arány alatt tudott alkalmazástelepítéseket elérni.
A cég bejelentése szerint MoPub nevű hirdetési platformja már több, mint egymilliárd iOS és Android felhasználót ér el havonta, ami már jelentős, a Facebook vagy a Google Search használatai adataival összemérhető nagyságrend. Az új felületek nem csak a Twitter mobilalkalmazásában, hanem a MoPub hirdetési platform más kimenetein is elérhetőek lesznek, így független appokban is találkozhatunk az új formával.
Introducing mobile app promotion on Twitter
Még több videóA Twitter hosszabb ideje igyekszik monetizálni ezt a mobilos felhasználói bázist, egyelőre kevés sikerrel. Úgy tűnik, most rátaláltak egy fontos piaci résre, a mobilappok piacon rendkívül kiélezett verseny folyik, az egyes alkalmazásboltokban nagyon nehéz kiemelést kapni (és az is csak ideiglenes lökést ad), az új hirdetési platform így jó eszköz lehet az app-telepítéseket célzó kampányokhoz. Hasonló hirdetési felület elérhető a Facebook és a Google felületein is, az eltérő árazási modell és a némileg eltérő felhasználói csoport miatt azonban érdemes lehet a Twittert is kipróbálni. A másik terület, ahol az új hirdetési forma érdekes lehet, az e-kereskedelem. Hirdetésben ugyanis a kereskedő közvetlenül reklámozhatja a terméket, amennyiben pedig az app telepítve van, azonnal meg is nyitható, kosárba is tehető az adott termék és csak a fizetés marad utolsó lépésként.