Ötmilliárdért vett szoftvergyártót az Oracle
A Sun Microsystems 2010-es felvásárlása óta nem volt akkora akvizíciója az Oracle-nek, mint amekkorát tegnap jelentett be. A vállalat ezúttal a Micros Systems szoftvergyártóra vetette ki a hálóját.
A MIcros Systems egy 1978-as alapítású vállalat, amelynek fő profilja a vendéglátóipar, az idegenforgalom és a szórakoztatóipar szereplői számára speciális szoftverek fejlesztése. A cég ügyfelei között szállodaláncok, éttermek, kaszinók, luxushajók, vidámparkok, stadionok találhatók elsősorban, de a cégnek kiskereskedők számára kidolgozott megoldásai is vannak. A Micros legutolsó pénzügyi évében 1,3 milliárd dollár bevétel mellett 171 milliós nettó eredményt tudott kigazdálkodni.
Az Oracle összesen mintegy 5,3 milliárd dollárt fizet a Microsért, részvényenként 68 dollárt. Ez alig tartalmaz prémiumot a tegnapi záróárhoz képest, de a cégek közti tárgyalásokról szóló hírt már a múlt héten megszellőztette a Bloomberg, ekkor ugrott nagyot a Micros árfolyama. Ezt megelőzően még 54 dollár körüli áron adták-vették a papírokat.
Elemzők már korábban pedzegették, hogy a MIcros az Oracle része lehet. A kaliforniai szoftver- és újabban hardvergyártó számos iparág számára kínál testre szabott megoldásokat, beleértve a kiskereskedelmet, a pénzügyet, egészségügyet, távközlést vagy a közműszolgáltatásokat, amelyekhez jobbára felvásárlással jutott hozzá. Most egy újabb területre teszi be a lábát a cég abban a reményben, hogy nagy növekedésre talál. A tranzakció a tervek szerint a második félévben zárul le, amennyiben a Micros részvényei és a hatóságok és jóváhagyják az üzletet - a két cég vezetése már megállapodott.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Az Oracle emellett egy másik, kisebb felvásárlást is bejelentett, a LiveLook nevű vállalat olyan szoftvereket fejleszt, amelyek segítségével a felhasználók az interneten keresztül tudják megosztani képernyőjük tartalmát másokkal, közösen böngészhetnek, és chatelhetnek is közben. A gyakorlatban ezeket a szoftvereket arra használják a vállalatok, hogy webes felületükre látogató felhasználóknak segítséget nyújtsanak, például ha egy ügyfél elakad egy rendeléssel vagy kérdése vagy egy termékkel kapcsolatban, akkor az ügyfélszolgálati munkatárs a segítségére siet anélkül, hogy telefonbeszélgetést kellene folytatni.
A LiveLookot jelenleg is számos Oracle-ügyfél használja, a felvásárlás így adja magát. A cég reményei szerint a technológia saját portfólióba emelése révén javítható az ügyfélszolgálati szoftverek minősége. A tranzakció értékét az Oracle nem hozta nyilvánosságra, így feltehetően nem jelentős összegről, néhány tízmillió dollárról van szó csupán.