Fizetős zeneszolgáltatás indítására készül a YouTube
A YouTube hivatalosan is megerősítette, hamarosan saját streaming zeneszolgáltatást indít. A cég már több kiadóval is megállapodott, noha számos kritika érte a lemezcégeknek kínált előnytelen feltételei és rugalmatlansága miatt.
Fizetős zenestreaming szolgáltatás indítását tervezi a YouTube. A Reuters szerint a Google tulajdonában lévő videómegosztó megerősítette a régóta terjedő pletykákat és több száz kiadóval kötött megállapodást az új termék kapcsán - nem sokkal azután, hogy a cég számos kritikát kapott mert kilátásba helyezte, felfüggeszti a hirdetési lehetőségeket azon kiadók csatornáin, amelyek nem hajlandók részt venni az újonnan induló szolgáltatásban. A Worldwide Independent Music Industry Network szerint ráadásul a vállalat határozottan előnytelen feltételeket kínált és azok esetleges megváltoztatása elől is elzárkózott.
A YouTube egyelőre nem nyilatkozott a megállapodások részleteivel kapcsolatban, a cég mindössze annyit mondott, hogy a szolgáltatással új bevételi forrást kínál a zeneipar számára azzal, hogy a videómegosztó előfizetéses zenei funkciókat is bevezet, amely további nyereséget hoz majd a kiadóknak "az oldal által évente generált több százmillió dolláros bevétel mellé". A Reuters forrásai szerint a kritika ellenére a vállalat már megegyezett a lemezkiadók 95 százalékával akikkel korábban is együtt dolgozott - ugyanakkor azt is elmondták, egyes videók blokkolása vélhetően "szükséges" lesz, hogy a későbbi szolgáltatás előfizetői egységes felhasználói élményt kapjanak.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A YouTube zeneszolgáltatása várhatóan még a nyár vége előtt elérhetővé válik, a tartalmak közbeiktatott hirdetések nélkül lesznek elérhetők rajta, illetve offline zenehallgatásra is lehetőséget biztosít majd. A hasonló streaming megoldások, mint a Spotify vagy a Deezer népszerűsége folyamatosan növekszik és a Beats Music megvásárlásával már az Apple is belépett erre a gyorsan bővülő területre.
Persze a Google sem mondható kezdőnek, hiszen Play Music All Access szolgáltatása már jó ideje létezik - éppen ezért furcsa, hogy a vállalat berkein belül egy újabb, hasonló kezdeményezés tűnik fel. Egyelőre nem világos, egy YouTube zeneszolgáltatás mitől lehetne több vagy más mint a Play Music All Acccess, nincs kizárva ugyanakkor, hogy a két termék együttműködik majd valamilyen módon, esetleg az egyik előfizetői kedvezményesen juthatnak majd a másik által kínált többlettartalmakhoz például.
Annyi ugyanakkor sejthető, hogy a vállalat nyáron már kész formájában adja majd ki a terméket, ellentétben korábban bevett gyakorlatával: eddig a Google az új termékeket először többnyire béta változatban tette elérhetővé, majd a visszajelzések alapján alakította ki a végleges verziót. A keresőóriás stratégiája tehát egyelőre meglehetősen homályos, ahogy az is, pontosan milyen feltételek váltották ki a zeneipar ilyen heves tiltakozását. Valószínűtlen hogy a vállalat készületlenül ugrik fejest egy hasonló vállalkozásba, vagy hogy magának akarna konkurenciát csinálni - a cég jövő heti konferenciáján mindenesetre valószínűleg kiderülnek még részletek.