Évi százmillió okostelefon eladását vette tervbe a ZTE
2013-ban 40 millió okostelefont értékesített a ZTE, a kínai gyártó ezzel a világpiac 4 százalékát szerezte meg. A vállalat lendületesen tör előre, idén 60 millió, jövőre 80 millió, 2016-ban pedig 100 millió készülék eladását célozza meg. A tervei valóra váltásához a BlackBerrytől és a Motorolától toboroz.
A mobilhálózati berendezéseiről ismertté vált ZTE csak a közelmúltban jelent meg saját brandjével az okostelefon-piacon, és mára az egyik meghatározó gyártóvá vált. Igaz, a tavaly elért 4 százalékos piaci részesedése és mintegy 40 millió eladott készüléke nem volt elég ahhoz, hogy bekerüljön az öt legnagyobb gyártó közé, de a cég egyre törekszik felfelé, mára olyan nagy neveket előz meg az eladások alapján mint a Nokia, a HTC vagy a Motorola. 2016-ra már 100 millió készülék eladását tűzte ki célul.
Irány a prémium kategória!
Kínai gyártóként a ZTE elsősorban hazai piacán arat sikereket, de a vállalat tudja, a világsikerhez komoly nemzetközi terjeszkedésre van szükség, ehhez pedig jó csengő márkanevet kell felépítenie, amely felé a prémium kategóriás készülékeken át vezet az út. A csúcstelefonok ugyanis az olcsóbb modellek iránti keresletet is képesek pörgetni. Ennek jegyében rajtolt el 2012-ben a Nubia márkanév, amely a ZTE felső kategóriás modelljeit takarja. A Nubia modellek a külföldi gyártók csúcsmodelljeihez hasonló képességeket kínálnak, áruk azonban fele is lehet egy iPhone-énak vagy egy Galaxy S5-ének.
Kínában most építik ki és üzemelik be a 4G hálózatokat a szolgáltatók, ez a remények szerint meg fogja dobni a keresletet az új telefonok iránt, amire a gyártók térdelőrajtban várnak. "Egyre több és több prémium telefont fogunk gyártani" - mondta a Reutersnek a ZTE egyik alelnöke, Zeng Hszue-Zsong. "Valóban van különbség a kínai gyártók és a globális brandek ismertsége között, és pont ezen fog dolgozni a csapatunk. Az elmúlt két év erőfeszítései alapján az a meggyőződésem, Kínában a márkaismertségünk és az ügyfelek körében kivívott elégedettségünk hamarosan elérheti az Apple vagy a Samsung szintjét."
Nemzetközi szakemberekre vadásznak
A ZTE a nagyratörő céljainak eléréséhez a szakember-gárdáját is bővíti, a vállalat nem titkolt célja, hogy az utóbbi években látványosan összezsugorodott versenytársak (volt) alkalmazottait csábítsa el. A kínai vállalat HR-részlegén a Wall Street Journal szerint külön csapat foglalkozik azzal, hogy a BlackBerrytől kipaterolt vagy a Motorolától távozott mérnököket és más szakembereket levadássza."Reméljük, hogy a BlackBerrytől megszerzett tehetség révén a termékeink biztonságosabbak lesznek, a designjuk pedig vonzóbb" - mondta a lapnak Adam Zeng, a ZTE mobiltelefonokat gyártó részének vezetője.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A BlackBerrynél vagy éppen a Motorolánál dolgozó szakemberek nagy segítségére lehetnek a ZTE-nek a nemzetközi terjeszkedésben - a "nyugati" szakemberek jobban érzik, milyen elvárásai vannak az amerikai vagy európai piacnak egy telefon megjelenésével vagy kezelőfelületével szemben, vagy hogy hogyan lehet azokat a telefonokat a legjobban eladni ezeknek a vevőnek. A cég nemrég UX-központot létesített Kína mellett az Egyesült Államokban is, itt folynak a felhasználói élményt meghatározó fejlesztések, kutatások, a vásárlóközönség bevonásával.
"A múltban elsősorban arra támaszkodtunk, hogy a szolgáltatók eladják a telefonjainkat. Ennek meg kell változnia, csak a vásárlókkal folytatott közvetlen párbeszéd révén tudjuk legjobb élményt garantálni." A cég nem csak termékfejlesztésbe fektet, hanem a marketingbe is: idén például meg akarja duplázni az amerikai marketingbüdzséjét.