A tabletekbe is térérzékelőt építene a Google
Új készülékkel egészül ki a Google Project Tango nevű kezdeményezése. A mobil eszközöket térérzékelési képességekkel felruházó projekt fejlesztői februárban egy 3D kamerával felszerelt okostelefont kaptak, júniusban pedig egy hasonló táblagép is napvilágot láthat.
Folytatja a tapogatózást a 3D kamerával felszerelt készülékek terén a Google. A vállalat a Wall Street Journal forrásai szerint egy 3D szenzorokkal felszerelt táblagépet küld a gyártósorokra. A kezdeményezést természetesen a térérzékelést kutató Project Tango csapatának neve fémjelzi - a cég a tervek szerint jövő hónapban kezdi meg a mintegy 4000 darab prototípus legyártását. A tabletek várhatóan 7 hüvelykes kijelzőt kapnak, hátoldalukon pedig a hasonló képességű okostelefonokhoz hasonlóan két darab kamera is helyet kap, infravörös mélységérzékelőkkel. Az első modellek még júniusban, a Google I/O, azaz a cég fejlesztői konferenciája előtt eljuthatnak a szerencsés tesztelőkhöz.
Játék és beltéri navigáció
A Project Tangóról először februárban lehetett hallani, az a vállalat Advanced Technology and Projects Group kutatócsoportjának kezdeményezése. Akkor a térérzékelésre képes okostelefonokat első körben nagyjából 200 fejlesztőnek osztották ki, jóval kevesebbnek mint a hamarosan a elkészülő táblagépeket. A projekt terjeszkedése arra enged következtetni, hogy az előző verzió megfelelt a Google várakozásainak és a koncepció egy napon akár konzumer termékekben is napvilágot láthat.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A cég szerint a hasonló eszközök az újfajta videojátékok és a beltéri navigáció mellett a gyengén látók számára is rendkívül hasznosak lehetnek, miután folyamatosan, három dimenzióban érzékelik a környezetüket, így az útmutatás mellett akár a váratlanul felbukkanó akadályokra is időben figyelmeztethetnek. Az eszköz ráadásul meglepően pontos: a Google szerint másodpercenként több mint 250 ezer mérést végez, hogy a pozícióját és orientációját meghatározza, illetve 3D-s modellt alkosson környezetéről. A prototípushoz API-k is társulnak, amelyekkel a készülék helyzetére vonatkozó adatokat különböző Javában, illetve C-ben, C++-ban vagy a Unity Game Engine-ben íródott alkalmazások is használhatják.
Eltarthat egy ideig
A felhasználási területek már kezdenek körvonalazódni, noha még jó időbe telhet míg a technológia a végfelhasználókhoz is eljut, akárcsak a Google Glass esetében. Utóbbi eszköz fejlesztését 2011-ben kezdték meg, a fejlesztők pedig tavalytól juthattak hozzá. Az okosszemüveg csak idén május 15-től vált mindenki számára elérhetővé - noha ebben az esetben még mindig nem beszélhetünk kiforrott termékről, bár akadnak szórakoztató felhasználási területei, az továbbra sem derült ki, hogy a gyártó pontosan mire ad vele választ.
A Google-lel párhuzamosan már a Facebook is elkezdett hasonló területeken mozogni, bár esetében inkább a megjelenítésen van a hangsúly. A közösségi oldal márciusban jelentette be, hogy felvásárolja a virtuálisvalóság-szemüveget fejlesztő Oculus VR csapatát. Noha a szemüveget fejlesztői elsősorban játékokhoz szánták, a Facebook jóval nagyobb potenciált lát benne, szerinte a kommunikáció, média és szórakozás és oktatás lehetnek azok a területek, ahol a VR áttörést érhet el a felhasználói interakcióban.