A Tesco is piacra dobja saját okostelefonját
A Tesco áruházlánc is előrukkol saját márkás okostelefonjával, melynek megjelenését tavaly egy saját márkás tablet bemutatója előzte meg. Az új készülék az év végén jelenhet meg a boltokban, de elsőként várhatóan csak a cég anyaországában.
Rövidesen a Tesco áruházlánc is előrukkolhat saját márkás okostelefonjával, illetve okostelefon-szériájával, derül ki a Reuters rövid beszámolójából. A Magyarországon is jelen lévő üzletlánc a jelenlegi tervek szerint az év végén dobja piacra az új készüléket, mellyel az áruházlánc részben a saját online szolgáltatásait kívánja népszerűsíteni, illetve a használatukat ösztönözni. A Tesco ezzel a saját márkás mobilszolgáltatással együtt komplett saját márkás mobilos csomagot kínálhat a vásárlóinak.
A Tesco-okostelefonról egyelőre csak annyit árult el az áruházlánc képviselője, hogy a készülék Android operációs rendszert futtat majd, egyelőre még azt sem tudni, hogy egy modell, vagy egy teljes széria bemutatását tervezi-e a cég. A vállalat tavaly már próbálkozott hasonló eszközök piacra küldésével, a Hudl márkájú 7 hüvelykes tablet tavaly óta szerepel a kínálatban, és eddig mintegy 500 ezer példányt értékesített a 120 angol fontba (átszámítva körülbelül 45 ezer forintba) kerülő kütyüből a Tesco.
Forrás: Reuters
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Akárcsak a Hudl esetében (melynek egyébként az év második felében várható az új változata), úgy a telefon, illetve telefonok kapcsán is hangsúlyos szerepet kapnak majd azok az appok, melyek a Tesco saját szolgáltatásainak használatára ösztönzik a vásárlókat. Így például ott lesz a cég saját streaming tévészolgáltatásának, a Clubcard TV-nek a kliense, illetve a vevők a webáruházat is könnyebben elérhetik majd a telefonról - a Hudl tableten erre szolgáló dedikált "Tesco-gomb" vélhetően az okostelefonokon is megjelenik majd.
A Tesco nem az első nagy áruházlánc, mely saját márkás okostelefonnal és tablettel próbál betörni a piacra. A nagy riválisnak számító, francia tulajdonú Auchan február óta Magyarországon is forgalmazza Qilive márkanevű készülékeit (három okostelefont és négy tabletet), igaz, ezeken semmiféle dedikált tartalmat nem helyezett el az áruházlánc. A két cég a különböző országokban virtuális mobilszolgáltatóként is jelen van, Magyarországon azonban csak a Tesco kínál ilyen konstrukciót a Vodafone-nal karöltve, az Auchan egyelőre nem lépett be a virtuális szolgáltatói piacra.