Folytatódik a HTC lejtmenete
Továbbra sem megy igazán jól a HTC-nek, az androidos okostelefonok piacát egykor toronymagasan vezető tajvani gyártó az első negyedévben ötödével csökkenő bevételről és a vártnál nagyobb veszteségről kellett beszámoljon. A fény viszont már pislákol az alagút végén.
A márciusban véget ért negyedévet 33,12 milliárd tajvani dolláros, vagyis mintegy 1 milliárd dolláros bevétellel zárta a HTC, ez éves szinten 22 százalékos zsugorodást jelent. Ehhez 2 milliárd tajvani dolláros üzemi és 1,88 milliárd tajvani dolláros (62 millió USD) nettó veszteség társult, amely meghaladta a Reuters által megkérdezett elemzők 1,59 milliárdos várakozását. Egy évvel korábban a HTC még 85 millió tajvani dollár profitot tudott kitermelni.
A HTC bevétele több mint két éve folyamatosan esik. A cég elsőként lépett be az androidos okostelefonok piacára és kezdetben a Google stratégiai gyártópartnere volt. Az idő előrehaladtával aztán a legtöbb nagy telefongyártó az Android felé fordult, erős versenyt támasztva a HTC termékeinek, a tajvani vállalat pedig úgy tűnik, nem költött eleget arra, hogy márkáját ismertté tegye, ezért a vevők a HTC-k helyett a boltokban inkább a nagy brandek (pl. Samsung, Sony, LG) telefonjait keresték. Később, ahogy az okostelefon-piacon az eladások Kína felé tolódtak el, előretörtek a helyi márkák (ZTE, Huawei, Lenovo, Xiaomi), a HTC pedig a perifériára csúszott, részesedése pár százalékra olvadt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat tavaly nagy lendülettel futott neki a HTC One premierjének, amelytől kimondottan a megváltást várta, a telefont azonban alkatrész-ellátási problémák miatt nem sikerült időben piacra dobni, a tényleges megjelenés pedig rácsúszott a Samsung Galaxy S4 megjelenési idejére, így a One-ra akkor már senki sem figyelt. A vállalat tavaly egy sok százmillió dolláros reklámkampányt indított, hogy ismertebbé tegye a nevét, ehhez nem kisebb nevet nyert meg magának, mint Robert Downey, Jr-t.
Jó jelnek tűnik, hogy a 2014 márciusi árbevétel néhány százalékkal már meghaladta a tavaly márciusit, ami arra enged következtetni, a nemrég bemutatott új One végre megfordíthatja a vállalat szerencséjét. Az új csúcsmodellt március végén mutatta be a vállalat, a készülék pedig pár piacon már meg is vásárolható. Kérdés, hogy az elődhöz képest kisebb-nagyobb finomításokon átesett készülék mennyire tudja meghúzni a HTC eredményeit, amikor az okostelefon-piacon a nagy növekedést már nem az Egyesült Államok és Európa, hanem Ázsia (India, Kína) diktálja, itt pedig leginkább az alsó árkategóriás telefonokat lehet inkább eladni.