:

Szerző: Vörös Péter

2000. szeptember 18. 00:32

Az AltaVista 25%-os létszámcsökkentést hajtott végre

Ez egész pontosan 225 alkalmazott elbocsátását jelenti, az indok prózai: a cég szeretne kereső-motorjára összpontosítani, valamint nyereségessé válni. A cég ezenkívül a Palo Alto-i központjába konszolidálja a kaliforniai egységeit. Az AltaVista Irvine-beli (Kalifornia) Shopping.com irodáját szintén csökkentik és a megmaradó alkalmazottak többsége átkerül a központba. Ezen elbocsátások ill. szerkezetátalakítás révén a cég azt reméli, hogy az észak-amerikai részlegek január 31-re már nyereséget fognak termelni.

Ez egész pontosan 225 alkalmazott elbocsátását jelenti, az indok prózai: a cég szeretne kereső-motorjára összpontosítani, valamint nyereségessé válni. A cég ezenkívül a Palo Alto-i központjába konszolidálja a kaliforniai egységeit. Az AltaVista Irvine-beli (Kalifornia) Shopping.com irodáját szintén csökkentik és a megmaradó alkalmazottak többsége átkerül a központba. Ezen elbocsátások ill. szerkezetátalakítás révén a cég azt reméli, hogy az észak-amerikai részlegek január 31-re már nyereséget fognak termelni.

Öt hónapon belül ez a második elbocsátási "hullám", amely az AltaVista-nál történik. Az AltaVista és anyavállalata, a CMGI (az egyik legnagyobb amerikai Internet befektető cég), a tavalyi év során megpróbálta átalakítani a veterán on-line céget egy Yahoo, America Online ill. Microsoft Network stílusú portállá - ez azonban enyhén szólva nem járt a várt sikerrel: Wall Street-i elemzők szerint max. 2-3 top portál fog fennmaradni és ettől a pozítiótól messze járt az eredetileg Digital, majd Compaq, s végül CMGI tulajdonú AltaVista.

Most a keresési területen kívánja a legjobb terméket kínálni a cég - a szakértők szerint a szűkebb területre való koncentrálás a legjobb, amit az AltaVista tehet. A cég májusban indította be Raging Search nevű egyszerűbb és gyorsabb kereső motorját. E területen olyan népszerű kereső szolgáltatókkal kell megkűzdeniük, mint a Google és a GoTo.com.

Az AltaVista-t a tervek szerint áprilisban kellett volna bevezetni a tőzsdére, de ezt a CMGI az Internet piac gyengesége miatt visszavonta. Az AltaVista-t a CMGI 2,3 milliárd $-ért vette meg a Compaq-tól és tavaly 120 millió $-os reklámkampányt jelentt be a CMGI azzal kapcsolatban, hogy az AltaVista teljes körű Web-portál lesz. E hónap elején a CMGI bejelentette, hogy legfontosabb feladának azt tekinti, hogy a kezében lévő vállalatok nyereségesek legyenek - emiatt elállt azon tervétől, hogy egy 1,5 milliárd $-os Web kockázati tőkealapot hozzon létre.

a címlapról