Egységfrontot nyit a Microsoft ellen a Google és a Cisco
Az informatikai iparra jellemző "coopetition" tökéletes példája a Cisco és a Google tegnapi bejelentése, amelynek alapján a két vállalat együtt próbálja meg kikezdeni a Microsoft részesedését a unified communications piacon.
A unified communications, vagyis egységes kommunikáció alapelgondolása, hogy a felhasználó egyetlen alkalmazáson és azonosítón keresztül kommunikálhasson bárkivel, legyen szó e-mailekről, szöveges chatről, telefonról, videokonferenciáról vagy hangpostáról, így aztán elérni is egyszerűbb, hiszen a "hívónak" nem kell több e-mail címet, telefonszámot, üzenetküldő-azonosítót és egyéb elérhetőséget megjegyeznie, illetve azt sem kell tudnia, akit keres, éppen hol tartózkodik. A Cisco a vállalati unified communications egyik vezető szereplője az IP-telefónia, a WebEx és a TelePresence révén, a cég azonban minden igyekezete ellenére sem tudott ütős csoportmunka-megoldásokkal előállni az Exchange és a SharePoint ellen - ebben lehet partner a Google.
Apps és WebEx: együtt jobban megy
A Enterprise Connect konferencián Rowan Trollope, a cég kollaborációs termékekért felelős vezetője azt jelentette be, a Cisco és a Google közös fejlesztéseinek révén átjárhatóvá válnak a kommunikációs és csoportmunka-megoldásaik, például a Google Calendar naptárbejegyzésből közvetlenül lehet csatlakozni lehet egy WebExen zajló megbeszéléshez, vagy a Google névjegyzékből azonnal lehet WebEx chatet indítani. "Mától fogva ha valaki Ciscót és Google Appset használ, az olyan képességek mint az üzenetküldés, fax, egyklikkes hanghívás és a Cisco jelenlét-érzékelés ott lesznek a Gmail mellett" - olvasható a hivatalos Google blogban.
Emellett a a WebEx webkonferencia-rendszer Windows és OS X mellett elkészül Chrome OS-re is - utóbbit egy Chromebook gépen demózták is. A Google régóta kínálja a Chrome OS-t futtató eszközöket, a Chromebookokat és Chromeboxokat a vállalatok vagy nagy szervezetek (pl. oktatási intézmények) számára, a Cisco bejelentése annak a tanúbizonysága, hogy a hálózati gyártó is komolyan veszi a Chrome OS-t mint vállalati platformot. A Cisco lépése további szoftvercégeket győzhet meg arról, hogy érdemes a Chrome OS-re építeni, azok valóban reális alternatívái céges környezetben is a Windowsnak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Emlékezetes, hogy 2008-ban a Cisco 215 millió dollárért vásárolta fel a PostPath nevű, szerveroldali csoportmunka-megoldást fejlesztő vállalatot - gyakorlatilag egy Linuxon futó, Active Directory környezetbe illeszkedő, Exchange-helyettesítő termék gyártóját. Doug Dennerline, a Cisco kollaborációs alkalmazások részlegének elnökhelyettese akkoriban azt nyilatkozta, a vállalat feltett szándéka, hogy egy egységes, integrált rendszert hozzon létre a unified communications és a csoportmunka területén, amely a levelezést, az azonnali üzenetküldést, hagyományos, VoIP- és videohívásokat, naptár és dokumentumkezelést egyetlen felületen fogja össze. Ehhez képest a PostPath nyomtalanul eltűnt a Cisco süllyesztőjében, mára a terméknek híre sem maradt.
Ketten a Microsoft ellen
Az együttműködés másik résztevőjeként a Google sikerrel szólít meg változatos méretű szervezeteket a Google Apps csomaggal, amely webes levelezőt, naptárat, dokumentummegosztást és -szerkesztést is tartalmaz, és közvetlenül a Microsoft Office szervertermékeket támadja (SharePoint, Exchange) de a vállalati ügyfelek láthatóan nem veszik komolyan a Hangoutsot, amely a Google Talkot leváltó egységes üzenetkezelő rendszer szöveges chattel, hanghívással és videokonferencia-funkciókkal. A WebEx és az Apps integrálása révén a Cisco és a Google is ütős ajánlattal mehet oda Microsoft ügyfeleihez, alternatívát kínálva az Exchange, SharePoint és Lync trióra, illetve az Office 365-re.