Magyarországon javítják a Lenovo otthoni gépeit is
Magyarországon folytatódik a Lenovo Idea márkájú otthoni PC-inek szervizelése. A fordulóidő nem lett rövidebb, de az ügyfélszolgálati telefonszámot a javítást végző partner működteti, így elvileg lehetőség van a szervizelésre beküldött gép állapotáról érdeklődni.
A Lenovo korábban egy régiós központban, külföldön javította meg a meghibásodott Idea márkájú számítógépeket, a hónap eleje azonban egy hazai szerviz foglalkozik ezekkel, tudta meg a HWSW. A vásárlókat a változás két tekintetben érinti. Egyrészt megváltozott a szerviz telefonszáma (+3623880319), másrészt ezt a számot maga a szervizszolgáltatást nyújtó partner üzemelteti, így kérdés esetén bővebb felvilágosítást tudnak adni a javításra leadott gépek állapotáról.
A garanciális konstrukció ugyanakkor nem változott, az ügyfélszolgálati szám felhívása (munkanap 9-18 óra között él a fenti szám) után továbbra is futár megy az elromlott gépért és a javítást követően vissza is szállítja a vevő által megadott helyre. A Lenovo szerint a "fordulóidő" 5-8 munkanap, vagyis ennyi telik el az elromlott gép felvétele és a javított PC visszaszállítása között. A költözéssel ez az idő nem rövidül le, tudtuk meg a vállalattól, vagyis továbbra is érdemes legalább egy munkahét kieséssel számolni egy elromlott Idea termék esetén.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A vállalattól megtudtuk, korábban egy ideig Magyarországon működött a konzumer termékek szervize, majd külföldre költözött. "Az elmúlt két évben megvizsgáltuk, hogy az európai központi szervizmegoldással jobban üzemeltethető-e a szerviz, és a tapasztalatok azt mutatták, hogy a helyi megoldás előnyösebb. Így a nagyobb ügyfélelégedettség érdekében újra helyi szerviz áll rendelkezésre" - tudatta a HWSW-vel a helyi Lenovo-képviselet.
Lapunk korábban több cikkben is foglalkozott a PC-k garanciális konstrukcióinak fontosságával, amely szerintünk legalább olyan jelentős paramétere egy gépnek mint a felhasznált anyagok minősége, a hardverkonfiguráció vagy a kijelző mérete. Vásárlás előtt ezért mindenképp érdemes a garancia körüli kérdéseket tisztázni (mennyi időre szól, az akkumulátorra mennyi garanciát vállal a gyártó, az elromlott PC-t kinek kell szervizbe szállítani, van-e lehetőség kiterjesztett garancia megvásárlására).