Samsung: visszavonulóban a notebookok piacáról
A DigiTimes tajvani ipari lap helyi forrásai szerint a Samsung visszavonulóban van a notebookok piacáról, sikertelen 2013-as éve után egy nagyon visszafogott 2014-et tervez. A cég a windowsos gépek helyett a Chromebookokra fekszik rá.
A Samsung - a lakossági márkaismertségét jól kihasználva - néhány éve tört be a notebookok piacára, több országban pedig szép kereskedelmi sikereket tudott aratni. Ilyen ország volt Magyarország is például, ahogy a koreai cég beverekedte magát az öt legnagyobb gyártó közé.
A lakossági notebook-eladások visszaesése azonban látszólag tervei felülbírálására késztették a vállalatot. A DigiTimes úgy számol, 2013-ra 17 millió noteszgép eladását tűzte ki célul a Samsung, a vállalat azonban nem megfelelően becsülte fel a keresletet, amely részben az általa is forgalmazott tableteknek köszönhetően volt alacsonyabb a vártnál. Tavaly mindössze 12 millió notebookot sikerült eladni a Samsungnak, amivel - az IDC és a Gartner PC-eladási statisztikáiból kiindulva - a részesedése 2 százalék körül volt globális léptékben.
A HWSW korábban már írt arról, a magyar piacot elhagyhatja a cég a vártnál kisebb siker miatt - ezt az értesülést a vállalat nem kommentálta. Elképzelhető, hogy a globális sikertelenség a nemzetközi stratégiát is átgondolásra késztette, a PC-piacon a Samsung a kihívók közé tartozik, komoly tapasztalattal rendelkező vállalatok ellen kell versenyeznie (pl. HP, Dell, Lenovo), miközben a PC-ken elérhető nyereség egyre kevesebb. A Samsung számára racionális döntés lenne erőforrásait a jobban jövedelmező területekre koncentrálni, mint amilyenek például a tabletek és okostelefonok, amelyek piacán meghatározó szereplő.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A DigiTimes úgy tudja, idén már csak 7 millió notebook eladását tervezi a Samsung, vagyis több mint 40 százalékkal kevesebb gép szállításával számolnak Szöülban, miközben a piac - a meghatározó elemzők szerint - enyhén növekedni fog. A koreai vállalat már nem is tervez "hagyományos" notebookot piacra dobni, inkább a Chromebookokra koncentrál - ez egy viszonylag friss szegmens, egyelőre kevés szereplővel és nagy növekedési potenciállal.
Chrome OS-t futtató konfigurációk egyre több PC-gyártó kínálatában tűnnek fel, a Samsung mellett a Dell, a HP, az Acer, az LG és a Toshiba is piacra dobott már ilyen modelleket, amelyek a Google és általában a webes alkalmazások fejlődését meglovagolva próbálnak elcsábítani (a Windows 8-ban esetleg csalódott) vásárlókat.