Elegánsabb vonalon indul az új Pebble
Bemutatta okosórájának legújabb generációját a Pebble. A Kickstarterről indult vállalat új készüléke Pebble Steel névre hallgat, és elődjénél jóval elegánsabb kivitelben, rozsdamentes acélborításban érkezik, valamint bőrszíj is jár majd hozzá.
Az idei CES-en komoly hangsúlyt kapott, a viselhető technológia, és ahogy az várható volt a terület egyik korai úttörője, a közösségi finanszírozásból indult Pebble is bemutatta új generációs okosóráját. Az első verzióból, amelyet a HWSW is kipróbált, a cég eddig több mint 300 ezer darabot adott el, a lépést azonban a nagyvállalatokkal is tartania kell. Az új verzió, azaz a Pebble Steel, ahogy azt neve is sejteti, már fém borítást kapott, amivel a korábbi változat sportos megjelenését üzleti külsőre cseréli.
Az új Pebble vékonyabb és kisebb is elődjénél, háza pedig rozsdamentes acélból készült. A kijelző a gyártó szerint e-papír, ám ez az előző verziónál egy transzflektív LCD panelt jelentett - egyelőre nem világos, hogy az új modellnél is erről a megoldásról van-e szó. Akárhogy is, a számlap a vállalat szerint erős napfényben is jól látható, valamint az akkumulátort is kíméli, így az okosóra a akár 5-7 nap működésre is képes egyetlen feltöltéssel, legalábbis ennyit ígér a cég.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A kijelzőt Corning Gorilla Glass védi, amire “ujjlenyomat-taszító” bevonat is került. Az óra bal alsó sarkában egy RGB LED is helyet kapott, ami a töltöttségi szintet hivatott jelezni. A kütyü csiszolt fém, és matt fekete kivitelben is elérhető lesz, valamint egy bőr- és egy fémszíj is jár majd hozzá. Az okosóra teljes mértékben támogatja majd az előző verzióhoz készült appokat, de a vállalat egy online alkalmazásboltot is bejelentett, amelyből mind iOS, mind Android rendszerről letölthetők lesznek az órához készült szoftverek, egyenesen a Pebble-re. Az online bolt január végétől lesz elérhető.
Noha az okosóra funkcionalitása eleinte meglehetősen foghíjas volt, szerencsére ez mára jócskán bővült, a felhasználók a sokféle számlap mellett egyre több alkalmazást tölthetnek le. A cég olyan vállalatokkal állapodott meg mint a Foursquare, a Pandora, a Yelp, a Mercedes-Benz, az iControl vagy a GoPro, amelyek komoly képességekkel ruházhatják fel a viselhető kütyüt. A gyártó ezen felül API-ját is úgy alakította, hogy JavaScripten keresztül egyszerűen meg lehessen hívni vele más API-kat is így a készülékre könnyen eljuttathatók a népszerű szolgáltatások. Az elegánsabb külsőhöz és sokasodó alkalmazásokhoz ugyanakkor borsosabb ár is társul, a Pebble Steel 249 dollárért vásárolható meg, kiszállítását pedig január 28-án kezdik.