:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. október 10. 12:45

Futóappot vett az Axel Springer

A német médiaóriás, az Axel Springer felvásárolta az egyik népszerű online fitnesz szolgáltatót, az osztrák fejlesztésű Runtastic-ot. A pontos ár nem ismert, de a források szerint tízmillió eurós nagyságrendű összegért jutott hozzá a lapkiadó a Runtastic 50,1 százalékos tulajdonrészéhez.

A Runtastic alapítói, Florian Gschwandtner, Alfred Luger, René Giretzlehner és Christian Kaar továbbra is megtartanak tulajdonrészt a cégben, illetve az ügyvezetői pozíciókat is az eredeti stáb foglalja el, illetve a kezdeti angyal befektető, Johann Hansmann sem száll még ki a befektetésből.

A fitnesz alkalmazást fejlesztő cég nagy sikerként értékeli a tranzakciót, a viszonylag fiatal cég egy korrekt, jól használható szolgáltatást és mobilalkalmazásokat fejlesztett ki. Néhány év alatt nem csak egy jó terméket, de egy profitképes, nyereséges céget is sikerült összerakni. Az erős backenddel rendelkező, de mobilos fókuszú szolgáltatók között a 25 milliós mobilos felhasználói tábor, a több mint 50 milliós letöltés és a szintén tízmilliós nagyságrendű webes regisztráció már szépnek mondható globális szinten is.

Axel Sprinter!

Az Axel Springer a kommunikáció szerint ez utóbbi szempont miatt döntött úgy, hogy beszáll. A megújulási kényszer alatt lévő kiadók számára fontos az, hogy az okostelefonos alkalmazásvilágban megvessék a lábukat. A cég elektronikus média divíziójának vezetője azt is nyilatkozta, hogy az Axel Springer “biztosítani szeretné a stratégiai pozíciót a dinamikusan növekvő okostelefon app piacon”. Hasonló motivációkat lehet felfedezni a finn Sanoma esetében is, többek közt a budapesti multimédia központ aktivitásában, de a régen klasszikus lapkiadóként működő, mára viszont online apróhirdetési piacból élő norvég Schibsted esetében is.

Az viszont komoly kérdés, hogy a sport, a futás, kerékpározás hogyan illeszthető bele az újságkészítés vagy tágabb értelemben a média üzleti modelljébe. Az Axel Springer német része ugyan jelentősen fejlettebb és modernebb, mint amit például itthon látni belőle, de ennek ellenére kissé testidegen egy ilyen felvásárlási célpont. A Runtastic konkurenciái olyan cégek, mint az amerikai RunKeeper, a dán Endomondo vagy éppen a szintén amerikai Garmin Connect új webes és okostelefonos fejlesztései.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A többi cég esetében jól látszik, hogy a sport kiegészítőket gyártó cégeknél (Garmin, Adidas) egy organikus evolúció része, hogy szolgáltatásban is utaznak, míg a fiatal startupok esetében több alapvető üzleti modell megbukott már, még mindig keresik a helyüket. Az app eladásából maximum vegetálni tudnának az ilyen szereplők, de nem jöttek be a sportbolt affiliate programok sem. Eddig a teljes skálájú fitnesz szolgáltatások népszerűek, ahol a felhasználók az alkalmazás helyett azért fizetnek, hogy a sport és fitnesz tevékenységüket egyben menedzselhessék weben, mobilon, tableten vagy bárhol.

Ezek a szolgáltatások többnyire kereskedelmi szempontból kiemelten jó felhasználókat tudhatnak magukénak, általában kicsi a fluktuáció, a profilokkal hosszú távon lehet tervezni. Amennyiben ez volt az érték az Axel Springer számára, akkor elképzelhető, hogy a hirdetési termékeit igyekszik majd lefolyatni a fitnesz szolgáltatásba is, de az sem kizárt, hogy a funkció teljesen irreleváns volt és egy olyan modern gondolkodású, sikeres startupot kerestek, ami szintén német kultúrterületen működik, mégis globális eredményeket tud felmutatni. A Runtastic stábjának szakértelme és tapasztalatai közvetetten is hasznosak lehetnek egy megújulást kereső kiadó számára.

a címlapról