Android Kitkat: hamarosan itt a 4.4-es verzió
Nagy meglepetést okozott a Google lépése, az Android következő, 4.4-es verziója a Nestlétől licencelt KitKat márkanevet használja majd. Felbukkant a következő generációs Nexus is, amelyet újra az LG készít.
Elkezdte az új Android-verzió bevezetését a Google, első körben nevet (KitKat) és verziószámot (4.4) kapott a rendszer. Az új elnevezés arra utal, hogy a Jelly Bean három alverziója után nagyobb dobást hoz az új rendszer. A műszaki oldalról egyelőre semmit nem tudni, a Google által adott egysoros leírás viszont igen reménykeltő: "Az Android KitKattal az a célunk, hogy egy csodálatos Android-élményt tegyünk elérhetővé mindenki számára". A titokzatos üzenet valószínűleg arra utal, hogy a Google igyekszik a platform töredezettségét tovább csökkenteni az új kiadással - kérdéses persze, hogy ezt milyen eszközökkel képesek elérni.
Közös márkázás
Az Android összes korábbi verziója különböző édességek vagy sütemények nevét viselte, az időrendiséget pedig az ABC betűi határozták meg. Az A és B betűhöz tartozó kiadás nem látott napvilágot, az első megvásárolható Android a Cupcake lett, amelyet a Donut, az Eclair, a Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich és a Jelly Bean követett. A k betűhöz tartozó következő kiadás eddig Key Lime Pie kódnéven készült, a Google fejlesztői csapata kizárólag ezt a nevet használta a belső kommunikációban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A marketinges csapat szerint viszont a jellegzetes amerikai desszert nem elég ismert világszerte, így a milliárdos elérésű márkának nem elég jó - számol be a BBC. Így jött az ötlet, hogy egy másik k-betűs édességről, a KitKatról nevezzék el az új kiadást. A választás apropóját az adta, hogy a Google fejlesztőinek ez az egyik kedvence, az éjszakába nyúló munkanapokon jól fogy. Az ötletet gyorsan tett követte, Lagerling még aznap, november végén felhívta a Nestlé brit ügynökségét, másnap pedig konferenciahíváson ismertette a Google elképzeléseit. A svájci csokoládéóriás gyorsan igent mondott, a Nestlé marketingigazgatója szerint egy óra alatt megszületett a pozitív döntés.
Ritka műfaj
A kobranding viszonylag ritka műfaj a globális vállalatok között, aminek prózai oka van: a saját, értékes márkát mások imázsához kötni veszélyes játék, amely hamar visszafelé sülhet el. A KitKat esetében ha az Android 4.4 negatív fogadtatásra lel, akkor az nem csak a Google-nek, hanem a márka tulajdonosának is kárt okoz. A másik oldalon viszont ez egy kiváló lehetőség a brand láthatóságának és elérésének növelésére, ezt közösen felépített kampánnyal ügyesen lehet fokozni is.
Android KITKAT 4.4 - The future of confectionery
Még több videóEgy kis Apple-alázás is belefért a kampányba.
Gondoltak erre a Google és a Nestlé/Hershey's marketingesei is, az android.com/kitkat és a kitkat.com oldalon már fut a kampány, amelynek keretében KitKat vásárlásával Nexus 7-et vagy Google Play kuponokat lehet nyerni. Az Android zöld robotja felkerült a KitKat csomagolására - a tervek szerint 50 millió darabra, 19 országban, korlátozott mennyiségben pedig robot alakú csokoládékat is készített a gyártó. A közös márkázásért egyik fél sem fizet - mondta John Lagerling, az Android globális partneri kapcsolatokért felelős igazgatója, a megállapodás szerint ingyen használják egymás védjegyeit a cégek.
Az igazi meglepetést az okozta, hogy a két cégnek sikerült teljesen titokban tartani a megállapodást, így a tegnap esti "szoboravatás" a Google Android főhadiszállása előtt igazi médiabombaként robbant. A bejelentés annyira szokatlan volt, hogy előbb mindenki átverésre vagy viccre gyanakodott, a Google azonban gyorsan megerősítette, a branding hivatalos. Mint ismeretes, a Google minden nagyobb új Android-verzió kiadása előtt az adott desszertet ábrázoló szobrot avat a főhadiszállás gyepén, erre a szertartásra került sor tegnap este.
Új Nexus a láthatáron
Az Android KitKatról szóló Google-féle videóban véletlenül feltűnik a következő Nexus is - minden bizonnyal a cég szándékai ellenére, a YouTube-ról ugyanis a kérdéses filmet gyorsan eltávolították. A pillanatra felbukkanó eszközről a kép alapján annyit lehet tudni, hogy a Nexus 4 után ezt is az LG gyártja majd.
Ez érthető, az együttműködéssel mindkét fél jól járt, a pusztítóan olcsóra árazott Nexus 4 kifejezetten népszerű volt, az LG pedig megerősödött az Android-gyártók között. A telefon másik jellegzetessége a nagyméretű kameralencse - jelentsen ez bármit. A képek szerint az új Nexus fizikai mérete valamivel nagyobbak, mint az előző generációé, elképzelhető, hogy a Google ezúttal 5 hüvelykes modellt épített - így a Nexus 5 elnevezés pont találó is lenne.