IBM ThinkPad X termékcsalád: ultrakönnyű laptop-ok
A Dataquest piackutató cég adatai szerint a globális laptop piacon a második negyedévben a Dell vezetett 21,5%-kal, a Compaq részesedése 16,6% volt, a Toshiba-á pedig 13,4%. Az IBM mindössze negyedik volt 12,1%-kal, míg az ötödik helyen a Hewlett-Packard végzett 5,8%-kal. Az A és T ThinkPad-ek bevezetése óta jelentősen felgyorsul az IBM ThinkPad-ek forgalma az igen jövedelmező vállalati piacon: júliusban az IBM 44,6%-os piaci részesedést ért el a legnagyobb amerikai vállalatok Fortune 500 listáján a vállalati viszonteladókon keresztül történt eladásokat nézve (ez az eredmény a második helyen lévő Toshiba részesedésének kétszerese) - májusban ugyanez a részarány 28,9% volt.
Az X sorozat a ThinkPad 240 ill. 570-eseket váltja fel. Az első új modell az X20, amely mától kapható 2.199-3.099$ közötti áron. A főbb paraméterek: 500 MHz vagy gyorsabb Celeron vagy Pentium III processzorok, 12,1"-os TFT kijelző, min. 64 MB RAM, 10 GB HDD, 56 kbps-os modem és integrált hálózati vezérlő. A csúcskonfigurációban 600 MHz-es Pentium III, 128 MB RAM, 20 GB HDD lesz.
Az IBM egyre több termékét árulja közvetlenül a Web-en keresztül: a Web-en keresztül rendelt csúcsmodell ára 2.999$, míg a viszonteladókon keresztüli értékesítésnél a végfogyasztói ár 3.099$.