Okostelefonos fogyókúrába fektet az Accel Partners
Első körben 18 millió dolláros tőkebefektetéshez jutott a népszerű fitneszalkalmazást fejlesztő amerikai cég, a MyFitnessPal. Az elmúlt években rengeteg felhasználó kezdett fogyáshoz vagy edzéshez okostelefonos alkalmazásokat használni, ígéretes piacnak látszik a mobilos egészségtámogatás.
A MyFitnessPalt 2005-ben alapították és viszonylag hamar nyereségessé vált, de egészen idáig külső pénzügyi segítséget nem vett igénybe a növekedéshez a vállalat. Idén azonban gyorsan felpörgött a felhasználói létszám, havonta 1,5 millióan regisztrálnak a szolgáltatásba, így már több mint 40 millióan számolgatják a kalóriabevitelüket és felhasználásukat az app vagy a weboldal segítségével. A növekedés messze van még a csúcstól, a felhasználók számának bővülése egyre gyorsul, a mostani befektetés erre a folyamatra erősíthet még rá.
Meglepő és tanulságos látni, hogy mit eszünk meg
Az online szolgáltatás elérhető a böngészőn keresztül és okostelefonos alkalmazásból is, az adatok folyamatosan szinkronizálva vannak, illetve a MyFitnessPal képes együttműködni egyéb programokkal is, például a sporttevékenységek naplózására specializálódott Runkeeperrel, Endomondóval, Runtasticcal, az állandóan működő lépésszámlálóval, a FitBittel, vagy a Withings okosmérleggel.
A MyFitnessPal alapvetően két funkcióra épít: az egyik az edzések naplózása, a másik pedig az elfogyasztott ételek kalória- és tápanyagértékeinek naplózása. Ez utóbbit a szolgáltatás egy több mint 3 millió étel adatait tartalmazó adatbázissal könnyíti meg, így az alapvető élelmiszerek mellett a legtöbb csomagolt alapanyag, étel és ital, illetve az étteremláncok kínálata is megtalálható benne. Hogy még egyszerűbb legyen, egy egyszerű vonalkódolvasással is hozzáadhatóak bejegyzések, illetve saját receptek is elmenthetőek. A fejlesztők tavaly év végén indították el a saját API-t, amint keresztül más szolgáltatásokkal akár valós időben is lehet adatokat cserélni.
A piacon jelenleg tucatnyi sportnaplózó alkalmazás van, de az egészséges életmódot, helyes táplálkozást támogató alkalmazások területén még bőven van hely. Az e-health egyre népszerűbb, az okostelefonok terjedése jelentősen leegyszerűsítette és olcsóvá tette a személyre szabott egészségi és fitness programok üzemeltetését. A divatos terület mögött jelentős profittal kecsegtető piac áll, a “fogyás” eddig is jó üzlet volt, de ma már a tévében reklámozott csodaszerek mellett online szolgáltatásokat is érdemes erre építeni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A MyFitnessPal következő éveit ugyanaz az Accel Partners finanszírozza 18 millió dollárral, amely a magyar Prezi második körös tőkebefektetését is nyújtotta 14 millió dollár értékben. A befektetést vezető Kleiner Perkins mellett John Doerr és Andrew Braccia csatlakozott a cég vezetéséhez - utóbbi a Prezi vezetőségének is tagja. A céget alapító testvérpár, Mike és Albert Lee elmondta, hogy a befektetésből a MyFitnessPal újabb munkavállalókkal bővíti a csapatot, illetve a nemzetközi terjeszkedés felgyorsítására is használják majd a forrásokat.
Létszámbővítés és nemzetközi terjeszkedés
A szolgáltatás jelenleg az USA-ban erős, ami többek között annak is köszönhető, hogy az ottani termékek, ételek adatbázisa lett feltöltve. A globálisan működő sportnaplózó programokkal szemben itt komoly erőforrásokat kell szánni a bővítésre. A MyFitnessPal felhasználói eddig együttvéve 45 millió kilót fogytak, ha a cég számításai bejönnek, akkor ez a szám nagyságrendekkel nőhet a következő 1-2 évben.