Meghajtották az ultrabookok az SSD-piacot
Az ultrabookok kategóriája szippantotta fel a teljes SSD-piac felét - jelenti az IHS iSuppli. Az új tárolókat a vállalatok is imádják, de a cégek kapacitásigénye a hagyományos merevlemezeket eladásait is felpörgette kicsit.
Látványos növekedést produkált az Flash-alapú tárolók (SSD-k és hibrid meghajtók) piaca az év első negyedévében, találta az IHS iSuppli piackutató cég. A felmérés szerint mintegy 11,5 millió ilyen eszköz fogyott az év első három hónapjában, szemben az előző év hasonló időszakának 6 milliós adatával. A növekedésért elsősorban az ultrabookok felelősek, amelyek a tavalyi 1,9 millió után most 5,9 egységet szippantottak fel, de az SSD-k részesedése minden szegmensben nőtt.
Ultrabook-siker
Az SSD-k sikeréhez nagyban hozzájárult az Intel Ultrabook márkastratégiája. A prémium kategóriás noteszgépekhez a chipgyártó külön termékkategóriát talált ki, a márkanév használatához azonban szigorú kritériumoknak kell megfelelni (maximális vastagság, üzemidő, stb). Az Intel ugyan nem írja elő az SSD-k használatát az ultrabookok esetében, azonban a kritériumok közé tartozik a hibernált állapotból való gyors felállás (Sandy Bridge és Ivy Bridge generációs esetében 7 másodperc, Haswell esetében 3 másodperc alatt). E kritérium hagyományos merevlemezekkel jellemzően nem érhető el, így az ultrabookok vagy SSD-HDD hibrid meghajtót, vagy SSD-t használnak.
Samsung SSD 840 Evo - az idei év sztárja lehet.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az ISH iSuppli szerint az ultrabookokban használt SSD-k száma mintegy 5,9 millió darabot tett ki, vagy szinte pontosan a teljes mennyiség fele landolt ezekben a gépekben. A felmérés szerint mintegy 1,6 millió további Flash-meghajtó került PC tabletekbe, ahol a kis fogyasztás, a kis kapacitásigény és a fizikai behatásokkal szembeni tűrőképesség miatt az SSD-k gyakorlatilag egyeduralkodók.
A válllalat veszi a hagyományost is
Az SSD-k (és az SSD-t igénylő termékkategóriák) előretörése érzékenyen érintette a hagyományos merevlemezek piacát is, amelyekből 135,7 millió darab fogyott a január-március időszakban, ez 7 százalékos csökkenésnek felel meg 2012 elejéhez képest. A merevlemezek visszaesésében fontos szerepe van a teljes PC-piac zsugorodásának is természetesen, különösen a konzumer eszközök húzták le az eladásokat, e szegmens 105 millióról 93 millióra esett.
Ugyan az SSD-k részesedése nagyot nőtt a vállalati szegmensben is, az elképesztő tárolási igényeknek köszönhetően a hagyományos merevlemezek abszolút eladásai is emelkedtek, 14,9 millió darabról 16 millió darabra. A piackutató várakozásai szerint ez a trend a jövőben sem fordul meg, a nagy kapacitású hagyományos meghajtók a következő időszakban is jól fogynak majd a vállalati tárolókhoz.