Hatalmasat nőtt az év első felében a UPC tulajdonosa
Óriási ügyfélszám-bővülést ért el a második negyedévben a Liberty Global csoport, mely több országban - így köztük Magyarországon is - jelen van telekommunikációs szolgáltatásaival. A vállalat mindezt elsősorban az angol Virgin Media sikeres akvizíciójának köszönheti.
Óriási növekedést ért el az előfizetések (angol szakkifejezéssel Revenue Generating Unit, vagyis RGU) számát illetően a Liberty Global csoport, mely a világ egyik legnagyobb vezetékes telekommunikációs szolgáltatójaként 13 országban - köztünk hazánkban - rendelkezik érdekeltségekkel, valamint saját tévécsatornák is szerepelnek a portfóliójában. A UPC Magyarország tulajdonosa a második negyedévben óriásit nőtt: éves szinten 41 százalékkal tudta növelni az előfizetések számát, nagyrészt az angol Virgin Media 16 milliárd dolláros felvásárlásának köszönhetően (az üzlet egyébként veszteségbe is lökte a társaságot).
A Liberty Global cégcsoport a teljes hálózatában összesen 47 millió háztartást ért el a második negyedévben, valamint 24,5 millió egyedi előfizetővel rendelkezett, akik a negyedév végére összesen 47,5 millió szolgáltatást (telefon, internet vagy tévé) vettek igénybe. A szolgáltatás-igénybevétel 41 százalékos növekedése összesen 13,7 millió új RGU-t jelent, ebből a Virgin Media akvizícióját leszámítva az elmúlt tizenkét hónapban összesen 1,3 millió új szolgáltatásra fizettek elő a Liberty ügyfelei.
Mike Fries, a Liberty Global vezérigazgatója: bejött az akvizíciós stratégia
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
A társaság néhány országban virtuális mobilszolgáltatóként is piacon van, az ügyfélszám az előző negyedévben elsősorban a német és belga érdekeltségeknek köszönhetően átlépte az egymilliót, amihez a Virgin Mobile MVNO-szolgáltatásának további 3,1 millió előfizetője csatlakozott a második negyedévben. A mérsékelt nyugat-európai bővülés (leszámítva a Virgin Media révén realizált növekedést) mellett a Magyarországot is tartalmazó Közép- és Kelet-Európai régióban kifejezetten gyengén teljesített a második negyedévben: a Liberty Romániában több mint tízezer, Csehországban pedig több mint ezer ügyfelet veszített, a növekedés Magyarországon volt a legnagyobb, 3300 új előfizetővel.
Immár szokásos módon a Liberty Global a negyedéves jelentés részeként beszámolt arról is, hogy a hosszú tesztidőszakot követően csupán tavaly elindított Horizon-projekt hogyan teljesít. A cég új tévés szolgáltatására - melynek része egy komplex, médiacenterként is működő set-top box - eddig 270 ezren fizettek elő Hollandiában és Svájcban. A szolgáltatás a következő hetekben indul Írországban és Németországban, a további tervekről - így köztük a magyar piaci bevezetésről - azonban egyelőre hallgat a cég.