Újra gyorsulnak az okostelefon-eladások
Folytatódik az okostelefon-piac igen látványos növekedése, a második negyedévben 52,3 százalékkal több okos készülék fogyott, mint tavaly ilyenkor. Nagyot ugrott az LG és a Lenovo, pici visszacsúszott a Samsung és az Apple.
Míg Nyugat-Európában és Észak-Amerikában látványosan lelassult az okostelefon-piac bővülése az első negyedéves adatok szerint, globálisan egyelőre nem látszik megtorpanás. Az IDC legfrissebb kutatása szerint a második negyedévben az eladott okostelefonok száma 52 százalékkal bővült, 156,2 millió darabról 237,9 millió darabra emelkedett a leszállított eszközök száma.
"Visszaestek" az elsők
Igazi meglepetés, hogy az eddig nagy nyertesnek számító Samsung nem tudta tartani a lépést a versenytársakkal és 43 százalékos növekedése ellenére 2 százalékpontot veszített piaci részesedéséből, 32,2 százalékról 30,4 százalékra esett vissza. Abszolút értékben természetesen a dél-koreaiak is nagyot léptek előre, 50,3 millió darabról 72,4 millióra.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A második helyen szintén a hagyományoknak megfelelően az Apple tanyázik, az iPhone eladásai az IDC metodológiája szerint mérve 20 százalékkal, 26 millióról 31,2 millióra nőttek az elmúlt év hasonló időszakához képest. A kaliforniai cég is lassabban nőtt, mint a teljes piac, ennek betudhatóan 16,6 százalékról 13,3 százalékra esett a részesedése.
forrás: IDC
A nagy feltámadók
Látványosan jól teljesített ugyanakkor az LG és a Lenovo, mindkét cég 100 százalékot meghaladó mértékben tudott nőni, részesedésük pedig 5 százalék közelébe emelkedett. Az LG 12,1 millió okostelefont adott el a negyedévben, szemben a tavalyi 5,8 millióval, ez 108 százalékos növekedésnek felel meg. A gyártó részesedése az időszakban 3,7 százalékról 5,1 százalékra, a "releváns szereplő" lélektani határa fölé emelkedett. A Lenovónak ez még nem sikerült, de a 130 százalékkal növekvő kínai gyártónak várhatóan a következő negyedévekben összejön az 5 százalékos részesedés, most a 11,3 millió eladott készülék 4,7 százalékra volt elég.
A top 5-ös listára még a ZTE fért fel, a kínai gyártó 10,1 millió eladott telefonnal 4,2 százalékos részesedést ért el, növekedése azonban a piaci bővülésnek felelt meg, így pozícióját érdemben nem tudta javítani. A hagyományos nagy gyártók, a Nokia, a BlackBerry, a HTC vagy a Motorola egyike sem fért fel a listára.
Némileg nőtt ugyanakkor az "egyéb" kategória a top 5-ön kívüli okostelefon-gyártók összesen a piac 42,4 százalékát teszik ki, szemben az előző év hasonló időszakában mért 40,2 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy a korábban beindulni látszó koncentrálódás, a nagy szereplők növekvő részesedése most megállt, a kis, kisebb és egészen pici gyártók most nagyobb szeletet hasítanak ki a tortából, mint tavaly.