Bárki fejleszthet Xbox One-ra
A szabadúszó fejlesztők előtt is megnyitja kapuit az Xbox One. A Microsoft már az augusztusi Gamescon konferencia előtt bejelentette, nem kell feltétlenül kiadóhoz fordulni ha valaki publikálni akarja a platformra készült szoftverét.
A Microsoft a kezdeti, sokat támadott, majd megváltoztatott licencpolitika mellett további engedményekre készül: a fejlesztők nemsokára maguk is publikálhatnak az Xbox One-ra, a vállalat legújabb játékkonzoljára. Noha a készülék májusi bejelentésekor a cég még eltökélten tartotta magát ahhoz, hogy az egyes szoftverkészítők szigorúan kiadókon keresztül láthatják csak viszont termékeiket a platformon, ez az álláspont most változni látszik.
Az Xbox One-ra gyakorlatilag közvetlenül bejelentése után kritikák valóságos áradata zúdult, többek között a Live szolgáltatás megkötéseivel kapcsolatban; a legnagyobb visszhangot az a bejelentés váltotta ki, miszerint a konzol használatához folyamatos internetkapcsolatra van szükség. A játékosok haragja hamarosan el is érte célját, a vállalat ugyanis egy héttel később közölte, visszalépnek a tervezett korlátozásoktól.
A gyártó szigora a saját kiadású játékok lehetőségével ismét puhulni látszik, továbbá logikus lépés, hiszen a konkurens Sony és Nintendo konzolok is szabad utat adnak a szabadúszó fejlesztőknek. Marc Whitten a Xbox-igazgató szerint a vállalat célja ezzel az, hogy minden Xbox használható legyen játékfejlesztésre is. Ez azt jelentheti, hogy a megvásárolt készülékeken - a Microsoft áldásával - a még készülő, nem publikált játékok is futtathatók lesznek, ezzel pedig szükségtelenné válik a teszteléshez és hibajavításhoz használt speciális hardver, azaz maga a fejlesztés lesz jóval olcsóbb, ráadásul nem feltétlenül csak az egyéni vállalkozók számára.
Így blokkold a karriered Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.
Whitten a Gameinformernek elárulta, semmiféle megkötéssel nem jár majd az egyéni publikáció, attól függetlenül hogy az milyen nagyságrendű vagy típusú. A fejlesztők továbbá korlátlanul hozzáférnek majd az Xbox Live, a cloud, a Kinect és a Smartglass funkcióihoz is, sajnos azonban a developer-opció a konzol megjelenésekor még nem lesz elérhető.
Arról egyelőre nem tudni részleteket, hogy a saját szakállukra dolgozó játékkészítők és a Microsoft között hogyan oszlik majd meg a szoftverekből érkező bevétel, a találgatások nagyjából 50-50 százalékról szólnak. További információkat a vállalat a Kölnben rendezett Gamescom konferencián közöl, jövő hónapban.