Elzárták a pénzcsapot a Telenornál
Évek óta nem látott mélypontra zuhant a befektetési kedv a norvég Telenor csoport magyarországi érdekeltségénél - a jelenség oka a hálózatmodernizáció befejezése mellett a gazdasági körülményekben kereshető.
Hosszú évek óta nem költött olyan kevés pénzt el Magyarországon a Telenor, mint az elmúlt negyedévben, a szolgáltató felsővezetése ennek ellenére azt ígéri, hogy folytatja a befektetéseket annak érdekében, hogy az ügyfelek jobb minőségű és gyorsabb hálózatot használhassanak. A társaság az idei második negyedévben csak így, valamint a csökkentett működési kiadások révén tudta irányban tartani a hajót.
A mobilcég ma kiadott negyedéves gyorsjelentéséből kiderül, hogy a vállalat az április elejétől június végéig tartó időszakban éves összehasonlításban csekély mértékben, 37,7 milliárd forintról 38,16 milliárd forintra tudta növelni árbevételét. Mindeközben az EBITDA, vagyis a kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés előtti eredmény 13,25 milliárd forintról 14,77 milliárd forintra nőtt - ez a javulás alighanem a távközlési szektort sújtó egyik adónem, az ágazati különadó kivezetésének köszönhető.
Forrás: Telenor
A mobilcégek vezetői, köztük Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója a szektorra kivetett adók kapcsán többször is figyelmeztettek, hogy az adóterhek elvonhatják a fejlesztésekre, befektetése szánt forrásokat, ez most jelentkezett a leglátványosabban a Telenor eredményein. A tőkeberuházások összege (CAPEX) nagyjából 1,8 milliárd forinttal maradt el az előző évi értéktől, összességében pedig kijelenthető, hogy a Telenornál évek óta nem látott szintre esett vissza a beruházási kedv.
Így blokkold a karriered Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.
A cégvezetés ennek ellenére további fejlesztéseket ígér az év hátralévő időszakában, az egyik ilyen fontos, régen várt mérföldkő lehet az LTE-hálózat bővítése és a szolgáltatás elérésének kiterjesztése az okostelefonokra. Az operátor egyébként a mobilinternet-szolgáltatások piacán kifejezetten jól teljesített az utóbbi időszakban, ügyfeleinek száma pedig mára meghaladja a 800 ezret, a mobilos előfizetők száma ugyanakkor gyakorlatilag évek óta stagnál.
Mindez azt jelenti, hogy az előfizetői bázis méretére alig gyakorolt pozitív hatást a kifejezetten okostelefonok mellé szánt Smarttarifa (Extra) termékcsalád bevezetése, valamint az olyan értéknövelő opciók, mint a korlátlan Deezer zeneszolgáltatás (bizonyos tarifák esetében).