:

Szerző: Koi Tamás

2013. július 19. 11:36

Ismét megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone

25 millió forintra büntette a Vofafone Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal, amiért két tavalyi kampányában is megtévesztette a fogyasztókat.

Két tavalyi kampányával is megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone Magyarország, a cégre ezért 25 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal - áll a szervezet most nyilvánosságra hozott határozatában. A cég egy akció keretén belül tavaly jutalomperceket és SMS-eket adott feltöltésekhez, illetve egy másik kampány részeként is járt az előfizetőknek ingyen perc - de ezek felhasználhatóságával kapcsolatban nem tájékoztatta megfelelően ügyfeleit.

A Vodafone a "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívta fel arra a szolgáltató, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van. Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A szolgáltató a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban a GVH szerint arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.

A GVH a két kampány elemzése után megállapította, hogy a Vodafone mindkét esetben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a céget. A bírság összegének megállapítása során a hivatal súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a Vodafone-t korábban több alkalommal is megtévesztésre alkalmas magatartást mutatott.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.