Szerző: Koi Tamás

2013. július 19. 11:36

Ismét megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone

25 millió forintra büntette a Vofafone Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal, amiért két tavalyi kampányában is megtévesztette a fogyasztókat.

Két tavalyi kampányával is megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone Magyarország, a cégre ezért 25 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal - áll a szervezet most nyilvánosságra hozott határozatában. A cég egy akció keretén belül tavaly jutalomperceket és SMS-eket adott feltöltésekhez, illetve egy másik kampány részeként is járt az előfizetőknek ingyen perc - de ezek felhasználhatóságával kapcsolatban nem tájékoztatta megfelelően ügyfeleit.

A Vodafone a "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívta fel arra a szolgáltató, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van. Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.

Így blokkold a karriered

Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.

Így blokkold a karriered Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.

A szolgáltató a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban a GVH szerint arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.

A GVH a két kampány elemzése után megállapította, hogy a Vodafone mindkét esetben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a céget. A bírság összegének megállapítása során a hivatal súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a Vodafone-t korábban több alkalommal is megtévesztésre alkalmas magatartást mutatott.

a címlapról