:

Szerző: Bodnár Ádám

2013. július 5. 14:53

Nem hozott megváltást a One a HTC-nek

Közzétette második negyedéves előzetes pénzügyi jelentését a HTC. Az okostelefon-gyártó bevétele és nyeresége is látványosan csökkent és továbbra sem látszik, mi fordíthatná meg ezt a trendet.

Csalódást okozó eredményekről számolt be a HTC, amely androidos eszközeivel széles körű ismertségre és elismertségre tett szert, azonban a versenytársak, elsősorban a Samsung szorításában évek óta csak árnyéka egykori önmagának.

Nem hozott megváltást a One

Az új csúcsmodell, a HTC One sem segített érdemben a HTC-nek a második negyedévben, a cég árbevétele éves szinten 22 százalékkal 70,7 milliárd tajvani dollárra zuhant, ami 2,36 milliárd amerikai dollárnak felel meg. A profit még nagyobbat esett, a tavalyi 7,4 milliárd tajvani dollárból mindössze 1,25 milliárd maradt meg, ami 83 százalékos csökkenésnek felel meg. Amerikai dollárra átszámolva a HTC nettó profitja csupán 41 millió, ami gyakorlatilag jelképesnek számít, amennyiben a cég nem tudja rövid időn belül megfordítani a szerencséjét, a következő negyedévben már veszteségbe csúszhat.

A HTC problémája, hogy egyelőre nem látszik, mivel tudná megfordítani a zsugorodását. A One ugyan kedvező kritikákat kapott a sajtóban, azonban alkatrészhiány miatt a premierjét el kellett halasztani, így a tényleges piaci bevezetés rácsúszott a Samsung Galaxy S4 óriási kampánnyal megtámogatott premierjére. A HTC számain látszik a One rajtjának hatása, az előző negyedévhez képest a bevétel 66 százalékkal nőtt és a nettó profit majdnem tizenötszörösére emelkedett, a nagy kérdés az, vajon a szekvenciális növekedés mikor válik éves szinten is növekedéssé.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A cég havi bontásban közzétett bevételi adataiból úgy tűnik, május volt a csúcs, a bevétel akkor 48 százalékkal ugrott meg áprilishoz képest (de még így sem érte el a tavaly májusit), majd júniusban majdnem negyedével visszaesett májushoz képest. Ez arra enged következtetni, hogy a HTC One eladásai májusban csúcsra értek, a telefon a fanatikus rajongókon kívül mást már nemigen tudott megszólítani. Igaz, a legfőbb versenytárs Samsung Galaxy S4-ből sem fogyott olyan sok mint arra egyesek számítottak. A Wall Street Journalnak nyilatkozó elemzők szerint a csúcskategóriás okostelefonok piaca egyre telítettebb, az ilyen készülékek iránti kereslet pang, a gyártóknak az alsóbb szegmensekben kell a boldogulást keresniük.

Zsúfolt a mezőny

A tajvani mobilgyártónál bevett gyakorlat, hogy a csúcsmodell az év elején rajtol, majd az olcsóbb változatok az év második felében jelennek meg, de a cég egyelőre nem mutatta meg, mivel kívánja kiszolgálni a csúcsmodelleket megfizetni nem akaró vagy nem tudó közönség igényeit - a One Mini várhatóan a nyár végén debütál. Bármivel is jöjjön elő ugyanakkor a HTC, nagyon nehéz dolga lesz a Samsung termékoffenzívájával szemben, ráadásul a középkategóriában a Samsung mellett más gyártók termékeivel is számolni kell. A tajvaniak helyzetét tovább ronthatja a régóta pletykált olcsó iPhone megjelenése is.

A HTC-től a tavasszal sorra távoztak meghatározó közép- és felsővezetők, elhagyta a céget Kouiji Kodera, a vállalat termékfejlesztésért felelős vezérigazgatója, Jason Gordon, a kommunikációért felelős alelnök, Rebecca Rowland, aki a kiskereskedelmi marketingért felelt, illetve a digitális marketinget vezető John Starkweather és a termékstratégiát készítő Eric Lin is. Felmerül a kérdés, hogy mennyire lehet sikeres egy olyan telefongyártó a kiélezett piaci versenyben, amelynél a termékstratégia, a termékfejlesztés, a  kommunikáció és marketing is egyszerre marad vezető nélkül.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról