Beváltotta a reményeket az NNG autóipari nyomulása
Már pénzügyileg is kifizetődő az NNG új stratégiája, az autóipar felé fordulás. A vállalat évekkel ezelőtt döntötte el, hogy a személyi navigációs eszközökre írt szoftverek szállítójából autóipari beszállítóvá válik - eredményeit látva nem kérdéses, helyesen döntött.
"2008-ban kezdtünk az autóipar felé mozogni, az első NNG technológiát tartalmazó autók pedig 2011-ben jelentek meg a piacon. 2010-ig a bevételünk folyamatosan csökkent, de az eredményt jól tudtuk menedzselni, megtartottuk a fejlesztőcsapatokat, de a nadrágszíjat szorosra húztuk, csökkentettük a költségeket" - mondta lapunknak egy márciusi interjúban Balogh Péter, az NNG vezérigazgató. 2011 aztán meghozta a várt fordulatot, 2012-ben pedig az árbevétel fele már autókba épített gyári rendszerek területéről érkezett, további harmada pedig ún. "after market", vagyis utólag beszerelhető, navigációt is tartalmazó fejegységekből folyt be.
A társaság nemrég kiadott közleménye szerint 2012-ben 42 százalékkal növekedő árbevételt és 63 százalékkal emelkedő bruttó árrést ért el. A cég érdeklődésünkre ugyan nem árulta el, pontosan mekkora árbevételt és nyereséget könyvelt el tavaly, de az Opten cégadatbázis szerint az NNG árbevétele meghaladta a 11,2 milliárd forintot, amelyhez 3 milliárd forintot megközelítő adózott profit társult.
Az iGO navigációs motorra alapozva a vállalat beszállítója lett több autógyártónak, illetve autóelektronikai gyártónak. Ennek köszönhetően a járművek műszerfalába épített navigációs rendszerek piacán meg tudta háromszorozni a részesedését egy év alatt, a 2011-es 6 százalékról 18 százalékra. A cég mára 13 autógyártóval áll kapcsolatban és több mint 20 különféle autómárka modelljeiben találhatók meg NNG szoftverre épülő navigációs megoldások. Idén tavasszal mutatkozott be az NNG NavFusion, amely az autós és okostelefonos navigációt "hozza össze", a technológiát használó autók jövőre már a szalonokban lehetnek, de az after-market fejegységek terén gyorsabb a fejlődés, először ezekben kerülhet piacra a NavFusion.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A cég tervei továbbra is igen ambiciózusak, a vezetés 2013-ra 35 százalékos árbevétel-növekedést vár, vagyis az NNG forgalma idén meghaladhatja a 15 milliárd forintot is, a bruttó árrés pedig 32 százalékkal bővülhet tavalyhoz képest. A műszerfalba épített navigációs berendezések piacán 2013-ban 25 százalékos részesedés elérését tűzte ki célul a vállalat, amely 2015-re szeretné ezt 40 százalék körüli értékre növelni. Ez egyébként a gyakorlatban megcélozható maximum közelében van, az NNG vezetője szerint ugyanis a gyártók gondosan vigyáznak arra, hogy egyetlen beszállítótól se függjenek, ezért az 50 százalékos piaci részesedést szinte lehetetlen átlépni.
"Sikereinket annak köszönhetjük, hogy professzionális szakembereinkkel megbízható szoftvert készítünk" - mondta ez eredmények kapcsán Balogh Péter. Az NNG tavaly több mint harmadával növelte dolgozóinak létszámát és tágasabb irodába költözött annak érdekében, hogy helyet adjon nekik. Idén hasonló mértékű létszámbővülés várható.