A rekordnegyedév sem elég jó már a Samsungtól
Csökkent a Samsung részvényárfolyama, miután a vállalat közzétette előzetes második negyedéves pénzügyi jelentését. A bevétel és az üzemi profit is rekordszintre szaladt, de a növekedés üteme alábbhagyott, ami megijesztette a tőzsdét.
Magyar idő szerint péntek hajnalban tette közzé a második negyedév előzetes pénzügyi jelentését a Samsung Electronics. A vállalat becslései szerint az árbevétele 56-58 billió koreai wont, vagyis hozzávetőleg 49-51 milliárd dollárt tett ki, amihez 9,3-9,7 billió won (8,2-8,5 milliárd dollár) üzemi eredmény társult. Az árbevétel éves szinten 18-20 százalékkal, az üzemi eredmény pedig 44-50 százalékkal emelkedett, azonban nem érte el az elemzői várakozásokat, amelyre a tőzsde a papírok ütésével reagált. A Samsung részvényeinek árfolyama idén mintegy 17 százalékot esett és az elmúlt hetekben több elemző is leminősítette a cég papírjait.
A Samsung nem adott magyarázatot az előrejelzésnél gyengébb teljesítményre, így mindenki találgatni kezdett. Egyesek szerint a Galaxy S4 nem hozta a hozzá fűzött értékesítési várakozásokat, pedig a cég tájékoztatása szerint az első hónapban 10 millió fogyott belőle, ami egy drága, csúcskategóriás modelltől szép teljesítménynek számít. Elemzői becslések szerint a Samsung 73-75 millió okostelefont adhatott el a második negyedévben, ami éves szinten 45-50 százalékos növekedésnek felel meg. Ezzel a koreai vállalat biztosan őrzi toronymagas vezető pozícióját az okostelefonok piacán, könnyedén felülmúlva az Apple-t.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
"Vége a Samsung okostelefonos történetének? Nem teljesen. De a növekedés valóban lassul, az S4 csalódást keltő értékesítési adatainak" - mondta a Reutersnek Jung Sang-jin, a Dongbu Asset Management alapkezelője. "A Samsungnak azonban lehet egy-két érdekes újdonság a tarsolyában. A probléma az, hogy senki sem biztos benne, hogy ezek a termékek valóban elkápráztatják a befektetőket és a vásárlókat."
Van, aki szerint a Samsung üzemi eredménye azért nem érte el az elemzők által korábban várt 10 billió wont, mert a vállalat óriási összeget költött a Galaxy S4 népszerűsítésére. A koreai vállalat marketinggépezete egészen elképesztő, 2012-ben a cég többet költött marketingre mint kutatás-fejlesztésre, reklámbüdzséje nagyobb mint az Apple, a HP, a Dell és a Microsoft reklámbüdzséje összesen. A Galaxy S4 ráadásul 110 országban debütált egyszerre, az Egyesült Államokban pedig 1400 Best Buy üzletben nyílt Samsung márkabolt, ami tovább növelte a telefon piaci bevezetésének költségeit.
A cég július 26-án teszi közzé végleges második negyedéves számait.