:

Szerző: Koi Tamás

2013. július 4. 12:50

Elindult a Mobiltárca nyilvános tesztelése

Kétezer fő részvételével elindult az NFC-technológiára épülő MobilTárca alkalmazás tesztelése - a résztvevők a három mobilszolgáltató ügyfelei közül kerülnek ki, a tesztben egyelőre az OTP Bank és a SuperShop vesz részt, de a cégek a hathónapos tesztfázis végére újabb partnerekre is számítanak.

Hosszú hónapok, évek tervezése, előkészítő munkálata és többszöri csúszás után ma végre elindult a Mobiltárca alkalmazás nyilvános tesztje, melyben a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és a Telenor Magyarország mellett az OTP, a MasterCard és a Supershop vesz részt. A tesztprojekt a tervek szerint hat hónapig tart majd, ezt követi a kereskedelmi szolgáltatás bevezetése, a remények szerint jelentősen több partnerrel.

Verejtékes munka árán

A szolgáltatás tesztjét bejelentő mai sajtótájékoztatón a mobilszolgáltatók szakemberei elmondták, a Mobiltárca platform, illetve alkalmazás létrehozása hatalmas kihívásnak bizonyult, nem véletlen, hogy a projekt indulása végül több hónapot csúszott. Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs igazgatója, Takács Zoltán, a Telenor vezérigazgató-helyettese és Beck György, a Vodafone elnöke kiemelték, a modern telefonok révén a technológia a szolgáltatók kínálatában szereplő készülékeken már régóta rendelkezésre áll, a fizetési és hűségkártya-rendszerek bekötésével végre értelmet kaphat az okostelefonokba épített NFC-modul. A mobilszolgáltatók illetékesei elmondták, a mostani pilot célja, hogy a végfelhasználók bevonásával tovább csiszolják az alkalmazást, felkészítve ezzel a kereskedelmi bevezetésre.

Kovács Antal, OTP az vezérigazgató-helyettese a MobilTárca szövetség szerepét méltatta az érintés nélküli fizetés népszerűsítése kapcsán. Kovács példátlannak nevezte a mobilszolgáltatók és a többi szereplő hazai együttműködését, hozzátéve, hogy jelenleg sehol a világon nincs kiforrott megoldás NFC-s fizetési rendszerre. A vezető elmondta, az OTP Banknak országszerte jelenleg 11 ezer olyan terminálja van kihelyezve a kereskedőkhöz, mely képes érintés nélküli fizetésre (az MNB statisztikái szerint az összes bank együttesen 17 ezer PayPass-terminált üzemeltetett 2012 végén) - az OTP PayPass bankkártyák száma pedig ma már eléri a 770 ezret.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Hemberger András, a MasterCard Europe vezetője a sajtótájékoztatón kifejtette, hogy a mobilfizetés, illetve az érintés nélküli fizetés technológiájának kifejlesztése hosszú évekre nyúlik vissza, a MasterCardnak már 2005-ben a rendelkezésére álltak azok technológiai alapok, melyek a most induló szolgáltatás indulását lehetővé tették. Hovanyecz Norbert, a jelenleg 2,5 milió ügyféllel rendelkező SuperShop ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a MobilTárca mind az elektronikus fizetés, mind a tudatos vásárlás elterjedését, népszerűsítését elősegítheti Magyarországon.

A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a Mobiltárca teszt alkalmazása minden, NFC-támogatással rendelkező okostelefon-platformon elérhető lesz, a mobilszolgáltatók minimális változtatásokkal, saját arculatukhoz igazítva biztosítják az előfizetőknek az appot, melynek működéséhez SIM cserére is szükség lesz. A rendszerhez az OTP Direkt szolgáltatáson keresztül rendelhetnek bankkártyát az ügyfelek.

"Elemi érdek"

A mától kezdődő tesztidőszak egyébként a tervek szerint a jövő év elején érhet véget, de a résztvevők már most előrevetítették, hogy a kereskedelmi üzem elindulása a teszt során szerzett tapasztalatoktól függően tovább húzódhat. Kérdéses az is, hogy a Mobiltárca tagjai közti együttműködés hosszabb távon mennyire garantált - Pukler Gábor ezzel kapcsolatban a HWSW-nek elmondta, a mobilszolgáltatók mindegyikének elemi érdeke, hogy ugyanazon az interfészen keresztül csatlakozzanak a banki rendszerekhez, a mobilos fizetés és hűségkártya-rendszer ugyanis csak úgy vetheti meg a lábát Magyarországon, ha a minden mobilos ügyfél ugyanazt a szolgáltatáshátteret, illetve azon keresztül ugyanazt a szolgáltatásminőséget érheti el.

a címlapról