:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. június 18. 13:30

Újabb 100 milliós alap big data startupoknak

Az Accel Partners befektetési vállalat bízik az adatelemzési piacban és újabb nagyívű bejelentést tett. Egy tegnapi eseményen a cég bejelentette, hogy elindítja második 100 millió dolláros alapját, amit az analitikai szoftvereknek és alkalmazásoknak dedikál.

Az értelemszerűen Big Data Fund 2-nek elnevezett alap közvetlen folytatása a 2011 novemberi első résznek és szintén olyan induló, tőkét igénylő vállalatokat keres, ahol adatvezérelt folyamatokhoz készülnek szoftverek és alkalmazások. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem olyan megoldásokat kíván a cég ebből a forrásból támogatni, ami infrastruktúra-szintű adatbázisokban gondolkodik, mint a Hadoop vagy a NoSQL. Ehelyett inkább olyan szoftverek fejlesztése a cég, amik az analitikát könnyebbé teszik, az az üzleti folyamatokat a sok adattal támogatva hatékonyabbá alakítják.

Hemzsegnek a piacon a jó üzleti megoldások

Manapság már nem nehéz ilyen startupokat találni, hiszen a definícióba minden belefér, ami egy régi problémát igyekszik megoldani olyan módon, hogy óriási, történeti vagy akár valósidejű adatmennyiség feldolgozásával támogatja a döntéseket. Az üzleti intelligencia területe is elbír még végtelen sok új módszert és megoldást - ez a befektetési alap álláspontja. Az Accel Partners nemrégiben több ilyen cégbe fektetett be, például a RelateIQ, Opower, Sumo Logic és Causata fantázianevű startupokba. Más befektetési alapok szintén aktívak voltak ezen a területen az elmúlt hónapokban, az Ayasdi, Wise.io, Spinnakr, Statwing és a BloomReach jutott említésre méltó tőkebefektetéshez mostanság. (A startupokról részletek a neveik alatti linkeken)

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A trend nem véletlen, az elmúlt időszakban a befektetők figyelme egyre inkább elfordul a fogyasztói termékektől és sokkal inkább a vállalati termékek és szolgáltatások kerülnek fókuszba. A nagyvállalatok működését részben vagy egészben felturbózó megoldásokkal valódi dollárokat lehet keresni, míg a divatos, többnyire ingyenes felhasználói oldalak általában évekig elkeseredetten keresik az üzleti modelljüket.

Az elmúlt két évben tőzsdei bevezetést is megélt vállalati megoldásokat szállító startupok értéke hosszú távon is megmaradt és nőtt, szemben a közösségi oldalak hype-ját kergető cégek papírjaival. A befektetők így természetesen a biztosabb hozam irányába mozdulnak el, s az amerikai startupok közül is egyre több, ami a fent említett régi üzleti problémára új módszer receptet használja.

a címlapról