:

Szerző: Bodnár Ádám

2013. június 12. 14:18

LenovoEMC-vé változik az Iomega

Eltűnik a színről az informatikai piac egy üde színfoltja, az Iomega. A vállalatot az EMC 2008-ban felvásárolta, tavaly a Lenovóval közös vegyesvállalatba szervezte ki, mostantól azonban a termékei Lenovo vagy LenovoEMC néven kaphatók, a legendás márka eltűnik.

A Lenovo és az EMC még tavaly nyáron állt össze közös szerverfejlesztésre, valamin alapított vegyesvállalatot az Iomega termékek sikerének előmozdítására. A LenovoEMC maga forgalmazta a kisvállalati Iomega tárolókat, amelyeket most át is neveznek, mostantól a desktop és rackes tárolók Lenovo vagy LenovoEMC néven lesznek elérhetők.

Az Iomegát még 1980-ban években alapították, de a vállalat áttörő sikerére egészen a 90-es évek közepéig kellett várni, ekkor jelent meg a piacon a Zip drive, amely a hozzá passzoló lemezekkel a floppyknál jóval nagyobb kapacitást kínált: egy 3,5" mágneslemez 1,44 megabájtos kapacitásával szemben az első Zip lemezek 100 megabájtosak voltak, majd később 250, illetve 750 megabájtosra híztak. A Zip lemezeket azonban teljesen kiszorították a piacról az írható CD-k, DVD-k, valamint a pendrive-ok, ezzel az Iomega aranykora is véget ért a 2000-es évek elején.

Az ezredforduló utáni időszakban az Iomega gyakorlatilag vegetált, a cég különféle otthoni és kisvállalati adattárolási termékeket kínált (CD-RW meghajtó, kártyaolvasó, pendrive, hordozható külső merevlemez), de betette a lábát a multimédiás piacra is zenelejátszója és tévére köthető médialejátszója révén. A céget 2008-ban jelképes, 200 millió dolláros összegért vásárolta fel az EMC, ekkor kezdett kialakulni a vállalat mai termékportfóliója, amely otthoni és kisirodai hálózati adattárolókra alapoz. A nagyvállalati tárolókat gyártó EMC fogyasztói üzletágává vált ezzel az akvizícióval az Iomega, amely a mai napon végleg elbúcsúzik, a márkanév 23 év után eltűnik.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az Iomega termékek átmárkázásával viszont új lendületet kaphat a Lenovo, valamint Lenovo EMC ismertsége - a kínai PC-gyártó és az EMC vegyesvállalatról tavalyi megalakulása óta gyakorlatilag semmit sem lehetett hallani. Az új rendszerben az Iomega lakossági termékei a jövőben Lenovo Iomega néven folytatják a pályafutásukat, az átnevezés érinti az Iomega EZ Media and Backup Center nevű egylemezes otthoni NAS-t, a StorCenter ix2-300d kétlemezes tárolót, valamint a StorCenter ix4-300d négylemezes NAS-t. Ezek mától Lenovo Iomega néven érhetők el.

A (kis)vállalati portfólió is nevet vált, a px2, px4 és px6 sorozatú, két-, négy- és hatlemezes desktop NASok, valamint a rackbe szerelhető Iomega tárolók (px4-300r, px12-400r, px12-450r) mától Lenovo EMC márkanéven élnek tovább. A LenovoEMC emellett azt is közölte, megállapodott az Acronisszal, hogy annak True Image 2013 Lite PC backup szoftverét kínálja egyes tárolóihoz: a px-sorozatú eszközökhöz három licenc jár, egyes piacokon pedig az ix-sorozat tagjaihoz egy licenc jár majd, benne az árban.

Az Iomega weboldalán ma már a LenovoEMC logó jelenik meg, az Iomega márkanév pedig 23 éves pályafutást követően valószínűleg örökre eltűnik.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról