:

Szerző: Koi Tamás

2013. május 22. 11:12

Nem általános az okostévés tartalomfogyasztás

Az okostelefonoknál tapasztalható jelenség ismétlődik meg rövid fáziskéséssel a tévékészülékek piacán, legalábbis ami az eszközök funkcióinak a kihasználtságát illeti. Egy friss felmérés szerint az okostévé-tulajok kevesebb mint fele ér el tartalmat a készüléken keresztül.

Egyelőre meglehetősen visszafogott az okostévék különféle extra funckióinak, így elsősorban az online tartalomelérésnek a használati aránya - derül ki egy friss brit felmérésből. Az okostévé-vásárlók a kutatás tanúsága szerint továbbra is inkább a notebookjukon, asztali PC-jükön vagy a kábelszolgáltatótól kapott beltéri egységen keresztül ér el online, over-the-top (OTT) tartalmat, hiába képes erre önállóan egyre több tévékészülék.

A YouGov nézettségi statisztikái szerint a tévézőknek alapvetően tetszik az ötlet, hogy a lineáris tartalmak mellett OTT-szolgáltatásokat is elérhetnek a tévéjükön keresztül, ugyanakkor az okostévé-tulajok csupán csaknem 60 százaléka továbbra is valamilyen más eszközzel vesz igénybe ilyen szolgáltatást. A felmérés szerint az internetre kapcsolt képernyők 24 százaléka noteszgépen, 23 százalékuk valamilyen beltéri egységen, 12 százalékuk pedig asztali PC-n keresztül éri el valójában az internetet.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office?

Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

Iparági szakértők szerint a jelenség oka, hogy a vásárlók továbbra sem a készülékek extra funkciói alapján döntenek egyik vagy másik modell mellett, a vásárláskor fellépő motiváció a legritkább esetben irányul az internetes funkciókra. A statisztikák szerint a vevők 51 százaléka egyszerűen csak egy újabb tévét szeretne otthonra minden különösebb percepció nélkül, egynegyedük pedig azért vesz új televíziót, mert a régi tönkrement. Az okosfunkciók, illetve az internetes csatlakozási lehetőség a vásárlók 22 százaléka számára számít bármennyire is szempontnak.

Bár hazánkban nem készültek erre vonatkozó statisztikák, Magyarországon alighanem ennél sokkal rosszabb a helyzet, már csak a lokális tartalmak és szolgáltatások általában véve szűkebb köre révén. Itthon az OTT-tartalomszolgáltatás ma még kifejezetten kuriózumnak számít, a piaci szereplők pedig éppen csak puhatolóznak a lehetőségeiket illetően. Az egyik legnagyobb ilyen szolgáltatás az HBO Go, melyet korábban jelentősen behatárolt, hogy csak bizonyos tévészolgáltató ügyfelei számára volt elérhető. A Magyar Telekom szintén próbálkozik ebben a szegmensben, a szolgáltató éppen tegnap jelentette be Moziaréna nevű OTT-rendszerének okostévés kimenetét.

a címlapról