Social.com: integrált hirdetéskezelő rendszer
Kevesebb hirdetési szemét, olcsóbb kampányok - elméletben mindenki jobban jár a Social.com szolgáltatással. A Salesforce új szolgáltatása integrálja a felvásárolt rendszereket és automatizált kampánykezelést kínál, a hirdetéskezeléstől a CRM-ig.
Bemutatta közösségi eszközeinek integrációjával született új szolgáltatását a Salesforce.com. A social.com, illetve Marketing Cloud néven is futó új rendszer integrálja a közösségi ügyfélkapcsolatokat a közösségi médiafigyelést és a kampányok futását felügyelő szolgáltatást. Így a kampány lefolyása valós időben követhető a közösségi csatornákon és az ügyfelek viselkedésén, vagyis akár menet közben is módosítható, finomítható a maximális hatás elérése érdekében.
Automatizált ügyfélszolgálat
A Salesforce szerint az eszköztárral elkerülhetőek a lassan mindennapossá váló PR-katasztrófák, amikor az üzenet félresiklik és a várthoz képest ellentétes hatást vált ki. A valós idejű válaszkövetéssel ezek a tendenciák felismerhetőek és gyors reakcióval elháríthatóak. Ugyanígy hasznos lehet a Marketing Cloud, ha a vártnál sokkal jobb eredményt ér el az üzenet és vírusszerűen terjedni kezd, ilyenkor van lehetőség ezt maximálisan kiaknázni és maximalizálni az elérést. Hasonló eszközök eddig is léteztek a különböző részfeladatokra, a Social.com az integráltság és az automatizálás magas fokával hoz újat.
A Salesforce.com már korábban jelezte, hogy igen agresszíven terjeszkedni kíván a hagyományos CRM területen kívülre. Ezt támasztja alá az elmúlt évek felvásárlásainak sora, a Radian6 és a Buddy Media felvásárlásával az eszköztár legfontosabb elemei kerültek a vállalat kezébe. A Marketing Cloud jelenlegi formája azt mutatja, hogy sikerült ezeket a felvásárlásokat gyorsan integrálni egymással és megteremteni az adatok áramlását a különböző szolgáltatások között.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Salesforce.com minden rendszere szolgáltatásként, előfizetéses alapon érhető el, nincs ez másként a Social.com esetében sem. Az érdeklődő vállalatok négy csomag közül választhatnak, a futtatott kampányok méretének megfelelően. Az új eszköztár elsődleges célpontjai a nagy hirdetési cégek és azok a vállalatok, amelyek a PR-tevékenységet és a hirdetésvásárlást házon belül csinálják.
Szükség, az lenne rá
Nem mondunk újdonságot azzal, hogy a Google AdWords és a közösségi szolgáltatások teljesen átalakították a modern hirdetési rendszereket. A vállalatok minden korábbinál célzottabban érhetik el a fogyasztókat, ennek kultúrája azonban évekig gyerekcipőben járt, ahogy maguk a hirdetési platformok is csak az elmúlt néhány évben forrtak ki. A Facebook és a Twitter hirdetési platformja folyamatosan fejlődik, előbbi csak tavaly vezette be új mobil termékét, utóbbi pedig a hirdetési API-t tette hozzáférhetőbbé nemrég.
A nagy ügynökségek és brandek így már hozzáférnek a szükséges felületekhez, adatokhoz és ami még fontosabb, a szükséges eszközökhöz, így nincs akadálya a célzott, személyes kommunikációnak. A BIA/Kelsey felmérése szerint a közösségi költés globális szinten 4,7 milliárdot tet ki tavaly, 2017-re pedig 11 milliárdra nő, van tehát piaca az ilyen eszközöknek is. A közösségi CRM már hazánkban is terjed, egyre több cég figyeli aktívan a hálózatok (elsősorban a Facebook, kisebb részben a Twitter) forgalmát. A telekommunikációs cégek, a Telenor, a Vodafone és a T-Mobile tűnnek egyelőre a legaktívabbnak, az ügyfélszolgálat az egyszerű felhasználói panaszokra is igyekszik reagálni, a médiumhoz többé-kevésbé illeszkedő módon.
Nincsenek egyedül
A vállalati szoftverek hagyományos nagyágyúi, mint az Oracle, az SAP vagy az IBM is igyekeznek gyorsan lefedni ezt az új területet, egyelőre azonban érezhető lemaradásban vannak a Salesforce-hoz képest, mind rendszereik integráltsága, mind mélysége tekintetében. Az Oracle például nemrég mutatta be CX rendszerét, amellyel a kiskereskedelemben átjárható az offline-online határ és alapszintű közösségi funkciókkal is bír. A jövőben várhatóan a nagy szoftverházak is aktívan ráfekszenek a közösségi marketingre és ügyfélkezelésre, ahogy saját ügyfeleik is követelni kezdik az ilyen megoldások integrálását a meglévő vállalati rendszerekkel.