Hamarosan már csak egy számlát kapnak a Telekom előfizetői
A kábeles szolgáltatásokra előfizető ügyfelek migrálásával hamarosan elindulhat, végül a mobilos ügyfélbázis integrációjával jövőre lezárulhat a Magyar Telekom új ügyfél-nyilvántartási és ügyfélkezelési rendszerének bevezetése. A cég szerint ez az elmúlt évek egyik legnagyobb magyar IT-projektje.
Hosszú évek fejlesztési és előkészítési munkálatait követően még tavasszal elindulhat, és jövőre le is zárulhat a Magyar Telekom új ügyfélkezelési és számlázási rendszerének (CRM) éles körülmények közti bevezetése. A szolgáltató vezetői egy mai sajtóbeszélgetésen elmondták, ez az utóbbi évek egyik legnagyobb szabású IT-projektje Magyarországon, célja pedig az egész számlázási rendszer és ügyfélkezelési protokoll egyszerűsítése.
Egy számla mind felett
A Magyar Telekom számára az új, integrált ügyfélkezelési rendszer bevezetése hosszú évek óta húzódó, rendkívül komoly kihívást jelentő feladat, melynek elsődleges oka a jelenleg használt rendszerek és a szolgáltatásportfólió komplexitása - mondta el Walter Goldenits, a cég nemrég kinevezett műszaki vezérigazgató-helyettese. A jelenlegi, fragmentált ügyfélkezelő rendszer használata különösen azoknál az előfizetőknél jelenthet nehézségeket és elhúzódó folyamatokat, akik egyszerre több Telekom-szolgáltatásra fizetnek elő.
Az előfizetők számára a gyorsabbá és egyszerűbbé váló ügyintézésen túl az egyik legkézenfekvőbb előny az lesz, hogy a folyamat lezárása után csak egy számlát kapnak a szolgáltatótól, melyen az igénybe vett vezetékes internet, tévé, telefon, mobiltelefon díja szerepelni fog. Az új rendszerrel megújul a Telekom összes online ügyintézési felülete (My T-Home, My T-Mobile, Távszámla) is. Keszég Attila, a vállalat értékesítési- és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese a beszélgetés során kifejtette, az új rendszerre migrálás több lépcsőben, fázisosan fog megvalósulni, először a vezetékes szolgáltatások integrálásával, majd a mobilos ügyfelek becsatlakoztatásával.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vezetők szerint az utolsó tesztfázis lezárását követően várhatóan még áprilisban megszülethet a döntés az új CRM-rendszer élesbe állításáról, ezt követően legkorábban egy hónapon belül kezdődhet a tényleges migráció. A Telekom rövid távú célja, hogy idén év végéig az összes vezetékes előfizetőt bevonja az új rendszerbe, melyhez legkorábban jövő évtől csatlakozhatnak a mobilos ügyfelek. A projekt záró fázisának, vagyis az ügyfélbázis migrálásának a pontos ütemtervét egyelőre nem hozta nyilvánosságra a társaság.
Lehetnek fennakadások
A szolgáltató elmondása szerint az migrálási folyamatból az előfizetők jó esetben semmit nem fognak érezni, elképzelhető ugyanakkor, hogy egyes rendszerek a migráció ideje alatt csak korlátozottan lesznek elérhetők, az ügyféladatok módosításában, illetve az új ügyfelek felvitelében lehetnek kisebb-nagyobb fennakadások. A Magyar Telekom a projekt részeként több millió ügyfélazonosítót migrál át a régi rendszerből az újba.
A folyamat komplexitását jól jelzi, hogy a vállalat már 2008-ban elkezdte tervezni az új CRM-rendszer bevezetését, mely végül több milliárd forintos beruházással, 70-80 magyar kis- és középvállalat bevonásával valósulhatott meg. A CRM-bevezetési projekt megvalósulását több külső tényező is késleltette, így például csak az Elektronikus Hírközlési Törvény tavalyi módosításával érkező új követelményredszer további fél év fejlesztési munkát jelentett a cégnek. A projekt ütemtervét ettől függetlenül is többszöri alkalommal kellett módosítani.
Az új CRM-rendszer bevezetése fontos kiegészítője a Telekom új márkastratégiájának is, melyben a későbbiek során az összes lakossági márka (T-Mobile, T-Home) egyetlen ernyőmárka, a Telekom alá kerül.