:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. április 3. 14:22

Androidra is megjelent a 3DMark

Mindenki, aki valaha játszott PC-n, találkozott a 3DMark benchmarkkal, aminek a célja, hogy a gép számítási és grafikus kapacitását stresszelve összehasonlíthatóvá tegye a különböző konfigurációkat. Ma már az okostelefon is ringbe száll, így ide is terjeszkedik a Futuremark.

A mobil eszközök teljesítménye megdöbbentő tempóban növekszik, egy pár éves átlagos asztali számítógép teljesítményét a csúcsmobilok és tabletek is megközelítik. A fejlődés iránya várhatóan nem változik, a mobilok egyre nagyobb GPU- és CPU-teljesítmény birtokában versenyre kelhetnek a konzolokkal, PC-kkel, a vezeték nélküli kapcsolódási lehetőségekkel a kis képernyőméret sem akadály már, ha multimédiáról vagy játékról van szó. Az elmúlt időszak adataiból a szakértők úgy becsülik, hogy a következő néhány évben az okostelefonok, tabletek 3D teljesítménye exponenciálisan nő majd, hamarosan olyan kézi eszközöket eredményezve, amik például az Xbox 360 képességeit felülmúlják.

A Futuremark tesztprogramjának legfrissebb változata, a 3DMark eddig kizárólag Windows 7 és Windows 8 operációs rendszerre készült el, harmadikként csatlakozott a támogatott operációs rendszerek közé az Android, amelyből legalább 3.1 (Honeycomb) vagy újabb szükséges a futtatáshoz  A cég viszont nem áll meg itt, hamarosan érkezik az iOS és a Windows RT verzió is.

A 3DMark mobilos verziójában egy platformtesztet futtathatunk le, ami két grafikai modulból és egy fizikai modulból áll. Az Ice Storm nevű “történetben” egy űrháború jelenetei elevenednek meg egy fagyos bolygón, a csúcsjelenet az, amikor egy fűrészes drón konzervnyitóként felvág egy csatahajót, ami lezuhan és felrobban - ahogy azt a PC-s verziót ismerők már láthatták. A megkapó események helyett a lényeg persze a számításokban van, mindhárom teszt keményen izzasztja a mobilokat. Az első két teszt kifejezetten a GPU mérésére szolgál, a harmadik pedig egy fizika teszt, ami a GPU-ban levő fizikai gyorsítás híján a processzort terheli. Az Ice Strom teszt normál és extrém módban is futtatható, az előbbi 720p, utóbbi 1080p felbontást jelent, ha a kijelző ettől eltér, akkor a képek innen skálázódnak át a mobil natív felbontására.

Az első grafikus teszt egy általános háromszög-megjelenítési teszt, ami képkockánként átlagosan 180 ezer háromszöget küld feldolgozásra. A második grafikus tesztben ugyanez meg van fűszerezve több effekttel is, így már több mint 10 millió pixel renderelése a feladat képkockánként, de itt csak 75 ezer háromszög szerepel átlagosan. A fizikai tesztnél a GPU kipihenheti az első két felvonás fáradalmait, ott a CPU jár csúcsra. A két grafikai tesztből így következtethető, hogy a komplexebb játékoktól milyen 3D teljesítményt várhatunk, míg a harmadik teszt inkább a rendszer teljes egészének határait próbálja feszegetni.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A mobilos 3DMark leginkább arra használható ésszerűen, hogy a különböző generációk közti ugrások jól szemléltethetőek legyenek. A HWSW-nél éppen tesztelésen lévő HTC One például 10500 körüli pontszámot ér el a sima és 6200 pontot az extrém teszt összesítésében. A kihívó Samsung Galaxy S IV-re a 3DMark saját listája 10700 és 6900 pontot jelez. Összehasonlításképp a tavalyi csúcstartók, az Samsung Galaxy S III és a HTC One X 3800 körüli pontszámot értek el, a tavalyelőttiek, a Desire S és a Galaxy S II pedig 2 ezer körülit. Az eredmények természetesen a szoftververzió, a mobilon futó egyéb alkalmazások függvényében változhatnak.

Az azonban kiderül, hogy jelenleg nyers erőben az LTE-képes Galaxy S IV, a HTC One és az LG Optimus G Pro vezeti a mezőnyt, a Qualcomm Snapdragon 600 ezek szerint megfelelő alap a játékokhoz a Futuremark szerint. A következő nagy ugrás akkor következik, ha az NVIDIA  megjelenik a brutális teljesítményűnek ígért Tegra 4-gyel, illetve amikor az iOS és a Windows RT is csatlakozik, így a mobil platformok közti összehasonlítás is lehetővé válik bizonyos korlátok mellett.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról