Megmarad a Linksys márka
Lezárult az adásvétel, immár a Belkin a Linksys teljes jogú tulajdonosa. A Cisco által eladott üzletág épségben folytatja az új tulajdonos alatt, a beolvasztásnak csak óvatosan fog neki a Belkin.
Megmarad a Linksys márka, termékportfólió és viszonteladói hálózat - jelentette be Mathieu Whelan, a Linksys marketingigazgatója. A Belkin azt is bejelentette, hogy a Linksys összes egységében, az összes földrajzi régióban megtartják a munkavállalókat. Bár néhány pozíció megszűnik a közeljövőben, nagyobb méretű átszervezésre egyelőre nem készül az új tulajdonos. Az otthoni hálózati eszközökben utazó gyártó megőrzi saját identitását és a termékfejlesztés is külön folyik egyelőre.
A Linksys márka jövőjével kapcsolatos tervek egyelőre homályosak. A Belkin a jövőben várhatóan szegmentálni kívánja a piacot a saját márkája és a Linksys között, elkerülendő a teljesen párhuzamos portfóliót. Egyelőre azonban nem tudni, hogy a most megvásárolt márka milyen szerepet tölt majd be, az olcsóbb vagy a drágább modellek tartoznak-e majd ide, vagy valamilyen egész más dimenzió mentén válik el a két brand. A bejelentés szerint a két részleg kutatás-fejlesztési osztályai között lesz majd "keresztbeporzás", információmegosztás, a termékportfólió a jövőben is külön marad, egységes platform bevezetéséről egyelőre nincs szó.
Ezentúl kevesebb Cisco-logóval.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Belkin ígérete szerint a felhasználók semmilyen fennakadást nem tapasztalnak majd a felvásárlás kapcsán, a terméktámogatás, a garanciális ügyintézés és a további értékesítés a megszokott csatornákon keresztül folyamatos marad, ezeket a Belkin teljes egészében átvette a CIscótól. A folyamatosság érdekében a Belkin átvette a kaliforniai Irvine-ben található főhadiszállását is, amely egyébként mindössze 100 kilométerre van a saját irodáitól.
Cisco: ki az otthonokból
A Linksys eladásának terveiről először tavaly decemberben beszélt nyilvánosan a Cisco. A cég nem sokkal ez előtt bízta meg a Barcalays-t az üzletág értékesítésével, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a korábban levezényelt akvizíciós stratégia nem hozta meg a várt eredményt. A vállalatnál 2011 nyara óta folyamatosan zajlik az alaptevékenységet nem támogató, veszteséges vagy gyengén nyereséges tevékenységek bezárása vagy eladása. Ennek a stratégiának a keretében a cég teljesen ki akar vonulni a fogyasztói piacról, amelyet erőteljes verseny, a differenciáló képesség hiánya és alacsony nyereség jellemez.
A cég 2003-ban 500 millió dollárt fizetett a Linksysért, azt egyelőre nem tudni, hogy mennyiért adott túl rajta. Az üzletág eladása kapcsán már korábban felmerült, hogy egy zsúfolt piacon, alacsony nyereséggel működő vállalatot biztosan az eredet vételár alatt fogja tudni értékesíteni a Cisco.