Jól megy a DSL az USA-ban
A legutóbbi TeleChoice DSL (digital subscriber line) tanulmány jelentősen alábecsülte a DSL népszerűségének növekedését.
Az év első negyedében az Egyesült Államokban 754.000 nagysebességű vonal volt használatban, szemben az előző év hasonló időszakának 74.000-res számával. A második negyedévben már 1,2 millió vonalat használtak az előfizetők, ami szintén jelentős növekedés az előző év hasonló periódusának 159.000-res mutatójához képest.
Az év végére összesen 2,1 millió telepítés várható, mely a jövő év végére 5,1 millióra futhat fel.
A rohamosan növekedő népszerűség azonban problémákat is vet fel. A felhasználók felkészítése, a szolgáltatás telepítése és problémamentes beüzemelése ugyanis sok időt igényel. A szolgáltatók egyik fontos feladata lesz, hogy úrrá legyenek ezen a problémán. Hasonló fontosságú az együttműködésre képes modemek és hálózatok fejlesztése. Jelenleg az egyes (amerikai) szolgáltatók által biztosított készülékek más szolgáltató hálózatában nem működnek - ez egy idő után a fejlődés gátja lehet. Amint ezen is sikerült felülkerekedni, akár számítógép-üzletekben is megjelenhetnek a DSL modemek, ami az eladások további felfutását hozhatja magával.
Ugyancsak figyelmet kell szentelni a növekvő számú ügyfél megbízható és folyamatos kiszolgálására, vagy arra, hogy a folyamatos kapcsolat biztonsági kérdéséket is felvet, az állandóan a hálózaton lógó ügyfelek potenciális áldozatokat jelenthetnek az Internet kalózainak.
A piacon egyébként az ADSL, a DSL aszimetrikus változata dominál. Az ADSL lite szintén jelentős részesedést tudhat mágáénak; a vállalati felhasználók viszont inkább a HDSL és SDSL változatokat kedvelik.
Az év első negyedében az Egyesült Államokban 754.000 nagysebességű vonal volt használatban, szemben az előző év hasonló időszakának 74.000-res számával. A második negyedévben már 1,2 millió vonalat használtak az előfizetők, ami szintén jelentős növekedés az előző év hasonló periódusának 159.000-res mutatójához képest.
Az év végére összesen 2,1 millió telepítés várható, mely a jövő év végére 5,1 millióra futhat fel.
A rohamosan növekedő népszerűség azonban problémákat is vet fel. A felhasználók felkészítése, a szolgáltatás telepítése és problémamentes beüzemelése ugyanis sok időt igényel. A szolgáltatók egyik fontos feladata lesz, hogy úrrá legyenek ezen a problémán. Hasonló fontosságú az együttműködésre képes modemek és hálózatok fejlesztése. Jelenleg az egyes (amerikai) szolgáltatók által biztosított készülékek más szolgáltató hálózatában nem működnek - ez egy idő után a fejlődés gátja lehet. Amint ezen is sikerült felülkerekedni, akár számítógép-üzletekben is megjelenhetnek a DSL modemek, ami az eladások további felfutását hozhatja magával.
Ugyancsak figyelmet kell szentelni a növekvő számú ügyfél megbízható és folyamatos kiszolgálására, vagy arra, hogy a folyamatos kapcsolat biztonsági kérdéséket is felvet, az állandóan a hálózaton lógó ügyfelek potenciális áldozatokat jelenthetnek az Internet kalózainak.
A piacon egyébként az ADSL, a DSL aszimetrikus változata dominál. Az ADSL lite szintén jelentős részesedést tudhat mágáénak; a vállalati felhasználók viszont inkább a HDSL és SDSL változatokat kedvelik.