:

Szerző: Gálffy Csaba

2013. január 31. 10:59

Már a mobil az elsőszámú Facebook-kliens

Felemás negyedévet zárt a Facebook, a bevételek egészséges ütemben nőnek, kiválóan sikerült a mobil felületek pénzzé tétele, a költségek azonban drámaian megugrottak, a profit pedig elolvadt.

Egészséges ütemben nő a Facebook bevétele - áll a közösségi szolgáltatás negyedik negyedéves pénzügyi jelentésében. A vállalat forgalma a három hónap alatt elérte a 1,59 milliárd dollárt, ami 41 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A növekedésért kizárólag a hirdetési bevételek emelkedése felelős, a Facebook másik, korábban fontos pillérének számító mikrotranzakciók nem nőttek.

A Facebook jelentése szerint a havi (decemberi) aktív felhasználók száma 1,06 milliárdra nőtt, ez 25 százalékos emelkedést jelent 2011 végéhez képest. A felhasználók többsége ráadásul legalább naponta ránéz Facebook-hírfolyamára, a napi aktív felhasználók száma 618 millió fő, ez 28 százalékos növekedést jelent. Az aktív felhasználók tekintetében fontos fordulóponthoz is érkezett a szolgáltatás, a mobilról bejelentkező napi aktív felhasználók száma most először haladta meg a PC-t használókét.

Ennek megfelelően a Facebook bevételei is fokozatosan kezdenek eltolódni a telefonok irányába, a negyedik negyedévben a Facebook teljes hirdetési bevételének 23 százaléka származott a mobil felületek értékesítéséből. Szekvenciálisan ez hatalmas ugrást jelent, a harmadik negyedévben ez az arány még 14 százalék volt, egy évvel ezelőtt pedig semmilyen bevétel nem származott mobilról. Ezzel gyakorlatilag le is zárult a mobilos elérések monetizálásáról szóló vita, a mobil felületeket szemmel láthatóan jól tudja értékesíteni a Facebook, a következő negyedévekben pedig további növekedés várható ebben a szegmensben, a mobilalkalmazásban eltöltött felhasználói idő ugyanis jóval értékesebbnek számít, mint az asztali böngészőben.

(forrás: Business Insider)

A befektetőknek aggodalomra adhat okot, hogy a Facebook költségei nagyon meredeken emelkednek, 2011 hasonló időszakához képest 82 százalékkal, 1,06 milliárd dollárra nőttek. A cég nyeresége is igen vékonyra olvadt ennek köszönhetően, az általánosan elfogadott könyvelési irányelvek (GAAP) szerint mindössze 64 millió dollár lett, szemben az előző év 302 millió dolláros értékével. A kiadások jelentős része alkalmazotti részvényopció, ezek és a hozzájuk kötődő adók összesen 198 millió dollárjába kerültek a cégnek.

A lengyelek az új németek

A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

Aggasztó az egy alkalmazottra, illetve egy felhasználóra jutó bevétel alakulása is. Előbbi érték 1,1 millió dollár/alkalmazott szintre került (2011-ben 1,15, 2010-ben 0,92 volt ez a mutató), megtört tehát a pozitív trend. Az egy felhasználóra jutó bevétel földrajzi régiótól függően szélsőséges értékek között változik, az Egyesült Államokban és Kanadában eléri a 4 dollárt, Európában azonban csak 1,7 dollár, Ázsiában már csak 0,69 dollár, a világ többi részében pedig 56 cent. A növekvő tendencia minden régióban megfigyelhető

A Facebook részvényei a bejelentést követően enyhén, 3 százalékkal estek.

a címlapról