HTC: vissza 2004-be!
Nyilvánosságra hozta negyedik negyedéves előzetes pénzügyi eredményeit a HTC. A kezdetben Windows Mobile, később Android operációs rendszert futtató okostelefonjaival a csúcsra törő cég továbbra is szenved, nyeresége 8 éve nem volt ilyen alacsony.
A negyedik negyedévben 60 milliárd tajvani dollár, azaz mintegy 2,06 milliárd amerikai dollár volt a HTC árbevétele, ez 40 százalékos zuhanást jelent 2011 azonos időszakához képest. A profit még ennél is drámaibban zuhant, gyakorlatilag eltűnt: az üzemi eredmény 600 millió tajvani dollár volt mindössze, ami 20 millió amerikai dollárnak felel meg, a nettó eredmény pedig 38 millió amerikai dollárt tett ki. Egy év alatt a vállalat profitja 91 százalékkal zuhant.
A HTC még 2011-ben vesztette el a fonalat, az év elején bemutatott Desire készülékeknek ősszel nem érkezett ütős utódja, ezzel a vállalat gyakorlatilag kihagyott egy termékciklust. Hiába érkezett meg idén tavasszal a One termékcsalád, a minden tekintetben erőteljes One X magas ára miatt nem lett tömegtermék, az olcsóbb One S széles körű elérhetőségét pedig a Qualcomm Snapdragon S4 rendszerchipek korlátozott kihozatala fogta vissza. Az év során a HTC egyre gyengébb piaci és pénzügyi eredményeket produkált - a jelenleg elérhető legfrissebb, 2012 harmadik negyedévére vonatkozó adatok szerint a HTC részesedése az okostelefonok szegmensében 2,2 százalék volt mindössze, míg egy évvel korábban még 11 százalékot közelítette ez a mutató.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Wall Street Journalnak a múlt héten nyilatkozott Peter Chou elnök-vezérigazgató. A cég vezetője szerint 2012 valószínűleg a vállalat történetének legrosszabb éve volt, 2013 már jobb lesz. "Túl erősek az ellenfeleink és nagyon sok erőforrást öltek a marketingbe. Marketingfronton nem tettünk eleget" - ismerte be Chou. "Igaz, nincs annyi pénzünk [mint a Samsungnak és az Apple-nek], megvan ami a legfontosabb: egyedi termékek, amelyek tetszenek a vevőknek."
A jövőbeli tervekről ennél közelebbi részleteket nem árult el Chou. A társaságnak mindenképp növelnie kellene piaci részesedését, a versenytársakhoz képest alacsony volumen ugyanis nem teszi számára lehetővé igazán jó árak kiharcolását az alkatrészgyártóknál. Ez végső soron azt jelenti, hogy a nagyobb darabszámban értékesítő versenytársaknál többet fizethet a memóriáért, kijelzőért, processzorért és a rádiós chipekért, miközben a részesedés visszanyerése érdekében a készülékeket is olcsóbban kell adnia - az eredmény alacsony profit.