Szerző: Koi Tamás

2012. december 11. 10:55

Marad az HBO a DIGI választékában

Szerződést hosszabbított a DIGI és az HBO, így a korábbi információkkal ellentétben maradnak a mozicsatornák a műsorszóró televíziós választékában.

A korábbi információkkal ellentétben mégis benne maradnak az HBO mozicsatornái a DIGI televíziós műsorkínálatában, annak ellenére, hogy december elején még kérdéses volt, hogy az HBO, HBO 2, HBO Comedy és Cinemax csatornákat a később mely platformokon továbbítja a szolgáltató. A DIGI és a tartalomtulajdonos HBO Holding Zrt. múlt heti megállapodásának köszönhetően eldőlt: a csatornák 2016-ig biztosan maradnak a kínálatban.

Az HBO esetleges kivezetésének hírét pár héttel ezelőtt már megelőzte egy nagy port kavart csatornaválaszték-módosítás, ekkor a DIGI a Discovery ismeretterjesztő csatornáit vette ki a kínálatból, még a műsortovábbítási szerződés lejárta előtt. A szolgáltató szerint az HBO-val kötött szerződés idén december 31-én jár le, vagyis jelen esetben nem merül fel a szerződésszegés lehetősége. A Discovery ügyében egyébként azóta sincs fejlemény, így nem tudni, hogy a Discovery Networks végül bíróságra viszi az ügyet, vagy belenyugszik abba, hogy a tévészolgáltató a gyanú szerint szerződést szegett, amikor idő előtt kivezette a kínálatból a csatornákat.

A Discoveryvel kapcsolatos eset szakmai berkekben arra engedett következtetni, hogy a DIGI ez esetben is saját tartalmaival kívánja helyettesíteni a prémium csatornákat. A filmek esetében ebbe a koncepcióba illik a november óta elérhető DIGI Film nevű csatorna, a Discovery csatornáit pedig a DIGI World és DIGI Life pótolhatja.

A megállapodás kapcsán fontos kiemelni, hogy az kizárólag a kábeltelevíziós műsorterjesztésre terjed ki, a műholdas szolgáltatás kínálatában januártól nem szerepelnek az HBO csatornái. A kábeltévés előfizetők ugyanakkor a továbbiakban is megrendelhetik a havi 1700 forintba kerülő HBO Pakot, illetve 2000 forintos HBO MaxPakot, mely a fentebb említett négy csatornát tartalmazza.

A DIGI egyébként a magyar televíziós műsorszóró piac második legnagyobb szereplője, a teljes piac csaknem negyede van a cég kezében. Ez megközelítőleg 760 ezer előfizetést jelent, ebből körülbelül 345 ezer műholdas előfizető, a fennmaradó több mint 410 ezer háztartás analóg vagy digitális kábeltévére fizet elő.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról