E-kereskedők rémálma lehet a magyar Amazon
Több internetes kereskedőt rendkívül nehéz helyzetbe hozhat, ugyanakkor a szektort is élénkítheti a világ legnagyobb online bolthálózatának Magyarországra érkezése. Az Amazon mellett ráadásul jövőre több multi is megjelenik a magyar e-kereskedelmi piacon.
Komoly versenytársak érkeznek jövőre a magyarországi e-kereskedelmi piac kisebb-nagyobb szereplői közé, ezzel együtt is a jövő évben szakértők szerint a magyarországi webes kereskedelem jelentős fellendülése várható. 2013-ban várhatóan Magyarországra jön a világ legnagyobb e-kereskedelmi lánca, az Amazon, emellett megnyitja webáruházát a Tesco és a Media Markt is. A piacnak alig pár hónapja maradt, hogy felkészüljön a minden eddiginél keményebb versenyre.
A GKIeNET előrejelzése szerint az online boltok forgalma idén elérheti a 177 milliárd forintot, ami az egy esztendővel korábbi eredményhez képest 15 százalékos, hétéves távlatban pedig tízszeres növekedést jelent - áll a Világgazdaság mai cikkében. A GKIeNET ügyvezetője, Kis Gergely a lapnak elmondta, a jövő évi növekedéshez hozzájárulhat, hogy a három fent említett multi közül kettő biztosan elindítja webkereskedelmi szolgáltatását az országban.
Kis a HWSW megkeresésére elmondta, a Tesco a cég korábbi bejelentései alapján várhatóan a jövő év második negyedévében nyitja meg webáruházát, a Media Markt hálózat pedig a harmadik negyedévben, a karácsonyi bevásárlási szezont megelőzően nyit webshopot Magyarországon. Mindezek mellett immár gyakorlatilag biztossá vált, hogy a világ legnagyobb e-kereskedőjének számító Amazon is elindítja a magyarországi részlegét, miután a cseh, szlovák és lengyel áruházakat megnyitotta (erre még idén sor kerül a szakértő szerint).
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A sikerét az Egyesült Államokban megalapozó, eredetileg online könyváruházként létrejött Amazon Észak-Amerika, Japán és Kína mellett jelenleg csak a legnagyobb európai piacokon rendelkezik komoly jelenléttel, ugyanakkor a katalógusban szereplő legtöbb terméket Magyarországra is szállítja a cég akár a tengerentúlról, akár Európából. A logisztikai hálózat kelet-európai kiterjesztésével (a cég Pozsony mellett építi ki régiós raktárát) ugyanakkor a szállítási költségek is csökkennek, nem beszélve a szállítási időről.
A webshop a lokalizáció révén is hamar közkedveltté válhat hazánkban, korábbi statisztikák ugyanis rámutattak, hogy a magyarok jelentős hányada a nyelvi nehézségek miatt nem rendel külföldi webshopokból. A külföldi rendelésekkel kapcsolatos további, általános félelem a jótállással kapcsolatos ügyintézéshez kötődik - ezen a téren is bizalomerősítő lehet egy teljesen lokalizált webáruház.
Az Amazon a globális terjeszkedés mellett a hazai piacon is kíméletlenül nekiment a konkurenseknek: a cég idén nyáron közölte, hogy mostantól arra törekszik, hogy a legtöbb terméket még a megrendelés napján kiszállítsa. A vállalat ezért jelentős raktárbázis-növelést hajt, illetve hajtott végre az Egyesült Államokban.